سال ۱۴۰۱ قدمی به سوی ظهور بود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 16:54

سال ۱۴۰۱ قدمی به سوی ظهور بود

شماره: 21587
Aa Aa

سال ۱۴۰۱ سال بی‌اعتنایی بانوان نسبت به هنجار شکنان بود| حال دشمنان ما خیلی خراب است؛ دشمن تلاش داشت چهره‌ای مخدوش از نظام انقلابی به نمایش بگذارد تا بتواند سر میز مذاکرات میوه بگیرد و سراغ برجام ۲، ۳ و ۴ برود اما به نتیجه نرسید.

پروژه مسموم سازی دانش آموزان ادامه برنامه‌های دشمن بود؛
سال ۱۴۰۱ قدمی به سوی ظهور بود

محمدجواد حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت گفت:

مردم علی رغم گلایه‌ها و مشکلات در سال ۱۴۰۱ پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او اظهار داشت:

مقام معظم رهبری هم با عفو پدرانه‌شان برای حدود ۹۰ هزار نفر از متهمان اغتشاشات اخیر و سایر موارد استحکام و انعطاف نظام را نشان دادند.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ سال ملت و مردم ایران بود گفت:

سال ۱۴۰۱ سال حضور خیره کننده و اعجاب انگیز ملت در صحنه‌های سرنوشت ساز بود.

او افزود:

بی اعتنایی جامعه بانوان و حتی بانوان کم حجاب نسبت به هنجارشکنان نیز از گوشه‌های دیگر کارنامه پرافتخار ملت ایران در سال ۱۴۰۱ بود. در این سال حوادث تلخ و شیرین طبیعی را پشت سر گذاشتیم. مردم ایران بزرگترین جنگ رسانه‌ای و ترکیبی را پشت سر گذاشتند و دشمن علی رغم عملیات مهندسی شده و طراحی جامعی که تحسین برانگیز بود بخاطر عدم شناخت از ملت و رهبر ایران به نتیجه نرسید. دشمن در یک جنگ شناختی تلاش داشت چهره‌ای مخدوش از ایران و نظام انقلابی به نمایش بگذارد تا بتواند سر میز مذاکرات میوه بگیرد. برنامه دشمن این بود که سراغ برجام ۲، ۳ و ۴ بروند که برنامه ریزی‌هایشان به نتیجه نرسید.

وی با بیان اینکه در پاییز و زمستان امسال با حملات واضح دشمن و خشونت عریان، شایعه سازی‌ها و کشته سازی‌ها مواجه بودیم اظهار کرد:

حادثه تلخ شاه چراغ، ایذه، سیستان و بلوچستان و کردستان را پشت سر گذاشتیم و قتل آرمان و روح‌الله عزیز و سختی‌های نیروهای بسیجی و انقلابی را فراموش نمی‌کنیم. دشمن در اواخر امسال با پروژه مسموم سازی دانش آموزان و فراخوان چهارشنبه آخر سال می‌خواست به برنامه‌های خود ادامه دهد. دشمن همچنین فشار سنگینی از منظر جهانی با تحریم‌های دیپلماسی را دنبال کرد و به دنبال آن ایران را از برخی اجلاس‌ها و نشست‌ها با اتهامات حقوق بشری بیرون کرد تا باعث منزوی شدنمان بشود. با اغتشاشات ارزی و شوک‌های ناگهانی قیمت ارز و سکه و کالا تلاش داشتند اوضاع اقتصادی را برهم بریزند و حتی با هدف دلار ۱۰۰ هزار تومانی برنامه داشتند که زیست عمومی ملت را دچار مشکل کنند اما آفرین بر ملت ایران که علی رغم همه سختی‌ها خوش درخشیدند.

علی اکبری با بیان اینکه دشمن تلاش کرد تا نقاط قوت دیده نشود و اخبار شیرین کامیابی‌های ملت ایران در مسیر ساخت ایران قوی به چشم نیاید گفت:

از جمله موفقیت‌های سال ۱۴۰۱ آرامش پس از سه سال کرونایی، کاهش بدهی‌های ملی، راه‌اندازی صدها بنگاه کوچک و بزرگ، کاهش نسبی بیکاری، کاهش وابستگی اقتصادی به برجام، گسترش ارتباطات آسیایی با همسایگان از جمله چین و روسیه و همچنین توافق ایران و عربستان با حفظ اصول و مبتنی بر اصل عزت و حکمت و مصلحت بود که دشمن تلاش داشت این موفقیت‌ها دیده نشوند.  

وی همچنین از دیگر موفقیت‌های سال ۱۴۰۱ را رشد غنی سازی اورانیوم تا میزان ۶۰ درصد و بالاتر و تقویت موضع ایران در مذاکرات خواند:

به سرانجام رسیدن پروژه‌های راهبردی، افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی، بهره‌برداری از بزرگترین تلسکوپ منطقه‌ای، رشد کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان از دیگر موفقیت‌های سال ۱۴۰۱ بود که همه اینها نشان می‌دهد ما توانستیم پس می‌توانیم. یعنی سال ۱۴۰۲ خواهیم توانست این راه کمال و قوت را دنبال کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به افزایش قیمت‌ها نیز گفت:

در این افزایش قیمت‌ها اقشار ضعیف اذیت شدند و توقع دارند که در سال آینده با همت مسئولان و همراهی مردم سال بهتری داشته باشیم.

وی حوضور رئیس جمهور و عناصر قوه مجریه را با طراوت خواند:

می‌توانیم با منطق انقلابی یعنی با تکیه بر نقاط قوت و رفتن به جنگ نقاط ضعف‌مان بتوانیم سختی‌ها را پشت سر بگذاریم.

خطیب نماز جمعه تهران گفت:

در منطقه به لطف خدا وضعیت جبهه مقاومت در سال ۱۴۰۱ خیلی خوب بود و سوریه بعد از یک دهه تحریم به جهان عرب برگشت. از طرف دیگر عراق علی رغم توطئه‌های دشمنان دولت تشکیل داد و فلسطین عملیات‌های رعد آسای بزرگی علیه صهیونیست داشت. همچنین یمن بر آرمان‌های خود ایستاد و لبنان نیز به رغم طراحی‌های دشمنان در برابر جبهه عبری، عربی و غربی مقاومت کرد. بازنده مهم سال ۱۴۰۱ رژیم صهیونیستی کودک کش بود. حال دشمنان ما خیلی خراب است و صهیونیسم بیشتر از همه اوضاع بدی دارد و در حال حاضر گرفتار مهاجرت معکوس شده‌اند و حتی کارش به جایی رسیده که مسئول صهیونیستی گفته است ظاهرا عمر ما به ۸۰ سالگی نخواهد رسید.

وی با اشاره به اوضاع بد اروپا گفت:

جنگ اوکراین بسیاری از مناسبات آنها را تحت تاثیر قرار داده و بحران‌های اقتصادی غربی را در پی داشته‌اند و آمریکا هم که روسیاه‌تر از همه بود از منظر اقتصادی با مشکلات بسیاری روبرو شده است. سال ۱۴۰۱ سال ایران، جبهه مقاومت و آسیا و سال شکل گیری حرکت جهان به سوی نظم نوین جهانی و قدمی به سوی ظهور بقیه الله الاعظم بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان