سردار سلیمانی مسئول مرگ صدها نظامی آمریکایی بود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 17:12

سردار سلیمانی مسئول مرگ صدها نظامی آمریکایی بود

شماره: 11425
Aa Aa

کامالا هریس، شریک انتخاباتی جو بایدن گفته پس از حمله به سردار سلیمانی، ایران حمله متقابل در عراق انجام داده و سربازان آمریکا ضربه مغزی شده اند.

در مناظره تلویزیونی پنس و هریس عنوان شد؛
سردار سلیمانی مسئول مرگ صدها نظامی آمریکایی بود

«مایک پنس»، شریک انتخاباتی و معاون دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و «کامالا هریس»، نماینده ایالت کالیفرنیا در سنا و شریک انتخاباتی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در یک مناظره تلویزیونی در برابر هم قرار گرفتند.

به گزارش اسپادانا خبر، هریس درباره برنامه دولت احتمالی بایدن برای مقابله با ویروس کرونا گفت:

مردم آمریکا شاهد بزرگترین ناکامی یک دولت را در تاریخ کشورمان شاهد بودند. از هر 5 کسب و کار یکی از آنها از بین رفت، بیش از 7 میلیون مبتلا شدند و بیش از 30 میلیون برای بیکاری درخواست دادند. 8 ژانویه رییس جمهور و معاونش درباره این بیماری مطلع شدند. تعداد بالای تلفات ویروس کرونا در آمریکا نشان می‌دهد که دولت ترامپ در مقابله با شیوع ویروس کرونا موفق عمل نکرده است. بیایید درباره اهمیت مردم آمریکا صحبت کنید. به خاطر بی کفایتی این دولت، رییس جمهور از مردم درخواست بالا دارد.

پنس درباره دلیل زیاد بودن مرگ و میر در آمریکا در بیماری کرونا گفت:

کشور ما از دورانی چالش برانگیز عبور کرده. از همان روز نخست، ترامپ سلامت آمریکایی‌ها را مورد تقدم قرار داده، ترامپ همه سفرها را به حالت تعلیق از چین در آورد، این در حالی است که بایدن با این تصمیم مخالفت کرد و  آن را نوعی «خارجی ستیزی» دانست. ما یک واکسن خواهیم داشت در کمتر از یکسال، ما 5 کمپانی داریم و ده‌ها میلیون دوز واکسن خواهیم داشت. ما آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس را راه‌اندازی کردیم و به سمت تکمیل داروهای آن رفتیم و تا قبل از پایان سال 2020، میلیون‌ها دوز واکسن خواهیم داشت.

هریس گفت:

دولت ترامپ بی کفایت است و اطلاعات لازم را از 28 ژانویه زودتر  درباره کرونا داشت و به مردم نگفت. الان هم اگر ترامپ بگوید واکسن بزنید من نمی زنم؛ دانشمندان بگویند می زنم.

مایک پنس گفت: شما درباره ناکامی دولت صحبت نکنید. سال 2009 (دوران ریاست جمهوری باراک اوباما) 60 هزار نفر گرفتار ویروس آنفلونزای خوکی شدند. اگر چه هرچند تعداد قربانیان آن کمتر بودند اما اگر ویروس آنفلونزای خوکی به بدی و پیچیدگی ویروس کرونا بود، اکنون نه 200 هزار نفر بلکه میلیون‌ها نفر کشته می‎شدند. دونالد ترامپ بعد از رسیدن به قدرت، مالیات‌ها را کاهش داده اما بایدن از نخستین روز ورود به کاخ سفید مالیات‌ها را افزایش خواهد داد. نامزد حزب دموکرات می‌خواهد آمریکا را به تسلیم اقتصادی در برابر چین بازگرداند.

هریس گفت: درباره اقتصاد من فکر می‌کنم بنیادین‌ترین اختلافات بین بایدن و ترامپ بر همین است. ترامپ قانون مالیاتی برای یک درصد بالای جامعه صادر کرد، بایدن روز اول آن را لغو خواهد کرد. بایدن گفته است که مالیات را بر کسانی که در سال کمتر از 400 هزار دلار درآمد دارند، افزایش نخواهد داد.

هریس درباره قانون بیمه همگانی موسوم به «اوباماکر» گفت که این قانون از بسیاری از خانواده‌هایی که قادر به پرداخت قبوض بیمارستان نیستند، حمایت می‌کند اما ترامپ می‌خواهد به دیوان عالی برود و آن قانون را لغو کند. اگر ترامپ پیروز شود، بیمه همگانی اوباما از بین خواهد رفت و اگر شما بیماری زمینه‌ای دارید اینها به دنبال شما می‌آیند و اجازه نمی‌دهند که از خدمات درمانی استفاده کنید.

مایک پنس معاون دونالد ترامپ گفت: برنامه مراقبت پزشکی اوباما فاجعه بود. من و ترامپ می‌خواهیم این را وضعیت را بهبود دهیم. سناتور هریس حقیقت را بگویید، بایدن گفته تضمین می‌کند سوخت فسیلی را کنار بگذارد، ممنوع کردن سوخت فسیلی و اینها تجویزی برای پایین رفتن اقتصاد آمریکا است.

معاون بایدن در خصوص اتهامات مربوط به دخالت‌ روسیه در انتخابات آمریکا عنوان کرد:

ما می دانیم که باید با دوستانتان وفادار باشید اما در عین حال دشمنتان را خوب بشناسید، ترامپ برای دیکتاتورهای سراسر جهان و سخنان آنها ارزش قائل شده است. همه درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا اظهار نظر کردند اما ترامپ اظهارات پوتین مبنی بر عدم دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پذیرفت.

همتای انتخاباتی ترامپ، جو بایدن را به طرفداری از چین متهم کرد و گفت:

چین باید به دلیل کرونا گناهکار شناخته شود،. چین و سازمان بهداشت جهانی به هیچ وجه صادق نبودند، ترامپ تمام سفرها از چین را به حالت تعلیق درآورد و بایدن مخالف این تصمیم بود. ما می‌خواهیم روابط با چین را بهبود ببخشیم.

پنس درباره برجام و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران گفت:

اگر از برجام خارج نمی‌شدیم اکنون ممکن بود ایرانی‌ها در حال ساخت یک زرادخانه هسته‌ای بزرگ بوده باشند.

کالاما هریس، معاون جو بایدن گفت: ما روی تعهدات و صحبت خود همیشه باید بایستیم اما دونالد ترامپ این مساله را گویا درک نکرده است.

پنس گفت: اتفاقا ترامپ به وعده‌های خود عمل کرد که انتقال سفارت آمریکا به قدس از جمله آن است و این جو بایدن بود که قول داد ولی عمل نکرد. ترامپ ابوبکر البغدادی را از بین برد. حقیقت این است که بایدن وقتی معاون اوباما بود، فرصتی برای نجات «کیلی» یکی از گروگان‌های داعش وجود داشت اما شک و تردید شما و اوباما باعث کشته شدن او شد ولی اگر ترامپ رییس جمهور بود کیلا جان سالم به در می برد.

معاون دونالد ترامپ مدعی شد که رئیس جمهور آمریکا با خروج برجام و حذف سلیمانی، ایالات متحده را امن تر کرده است در حالی است که دولت سابق 1.8 میلیارد دلار به کشور حامی شماره یک تروریست در جهان داد. 

هریس در پاسخ  گفت:

درباره سلیمانی صحبت کردید. پس از حمله به او، ایران حمله متقابل در عراق انجام داد و سربازان ما ضربه مغزی شدند. این در حالی است که دولت ترامپ به دروغ گفته بود که آنها فقط دچار سردرد شدند.

معاون اول ترامپ سردار شهید سلیمانی را مسئول مرگ صدها نظامی آمریکایی دانست و مدعی شد که سردار سلیمانی در حال سفر به بغداد برای صدمه زدن به منافع آمریکا بوده است و وقتی فرصت پیش آمد ترامپ هیچ تردیدی نکرد اما بایدن وهریس از حذف سلیمانی انتقاد کردند. بایدن مخالف حمله به محل اختفای بن لادن بود. باید فرماندهی داشته باشیم که تردیدی به خود راه ندهد و این را ترامپ دارد.

مایک پنس در پاسخ به این پرسش مجری که آیا ترامپ حاضر به انتقال قدرت آرام می شود یا خیر گفت:

اولا من فکر می‌کنم برنده انتخابات خواهیم شد. اسنادی هست که در 2016 بخاطر هیلاری از کمپین ما جاسوسی شد. تلاش شما برای استیضاح رییس جمهور فقط بخاطر یک تلفن به اوکراین هم شکست خورد. ما برنده انتخابات خواهیم شد. آمریکایی‌هایی که پیروزی 2016 را به ارمغان آوردند وقتی کارنامه را ببینند، آن موقع خواهند دید که طی 4 سال آمریکا قوی‌تر شده است.

هریس در پایان مناظره انتخاباتی از مردم آمریکا خواست تا رای دهند و تصمیم بگیرند که روند چهار ساله کشور آمریکا چه خواهد بود. ما پیروز خواهیم شد، ترامپ در مقابل 70 میلیون نفر سعی کرد رای‌ها را سرکوب کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان