سفره مردم را به رفع تحریم‌ ها بند نمی زنیم | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 8:15

سفره مردم را به رفع تحریم‌ ها بند نمی زنیم

شماره: 14608
Aa Aa

مردم توان اختلاف مجلس و دولت را ندارند و از خاطرات اختلافات گذشته دل خوشی ندارند| شرط مطلق ما نسبت به همه وزرا پاکدستی آنان بوده است.

ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران؛
سفره مردم را به رفع تحریم‌ ها بند نمی زنیم

سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران در سخنان پایانی جلسه بررسی صلاحیت‌ وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم با بیان اینکه شرط مطلق ما نسبت به همه وزرا سلامت و پاکدستی آنان بوده است تصریح کرد:

این شرط فقط در رای اعتماد مورد تاکید نیست بلکه همیشه مورد تاکید ماست. هر زمانی معلوم شود که کسی که با دولت همکاری می‌کند نه در جایگاه وزیر بلکه در هر جایگاه دیگری کوچکترین ناسلامتی بروز دهد این تحمل نخواهد شد.
به گزارش اسپادانا خبر، رییسی یادآور شد:

من در مبارزه با فساد به هیچ عنوان کوتاه نخواهم آمد. اگر گزارشی موثق به دستم برسد که کسی به فساد آلوده شده برای برخورد با او درنگ نخواهم کرد اما صرف اتهام یا اینکه صرفاً در جایی مکتوب شود یا برای کسی این ذهنیت پیش آید، کافی نیست. ما باید بررسی کنیم و وقتی به یک سند متقن رسیدیم به آن رسیدگی می‌کنیم. هیچ اتهام متقن و مستقری نسبت به هیچکدام از وزرای پیشنهادی وجود ندارد و من این را به مجلس اطمینان می‌دهم که اگر به کسی هم در جایی اتهامی وارد شده آن اتهام رد شده است. خط قرمز ما در مبارزه با فساد فقط بی‌حساب و استناد به کسی اتهام زدن است اما اینکه طرف کیست و وابسته به کجاست برای ما مهم نیست و در عمل هم دیدید که مشی ما همین است و در ادامه هم خواهد بود.

او با اشاره به اینکه برخی موارد طرح‌شده در جریان بررسی صلاحیت‌ها در مورد برخی افراد وی را حساس کرده است اظهار کرد:

در این چند مورد تماس گرفتم و کار را به نهادهای اطلاعاتی سپردم که اگر چنانچه این موارد صحت دارد به من اطلاع دهید تا به جای خود واکنش لازم نشان داده شود اما بعد از چند روز بررسی گفتند که هیچ کدام از این موارد صحت ندارد پس من به مجلس در این زمینه هم اطمینان می‌دهم. مردم تاب و توان اختلاف مجلس و دولت را ندارند و از خاطرات اختلافات گذشته دل خوشی ندارند. امروز ما به دنبال تعامل کامل با مجلس هستیم. این شرایط فعلی از نظر کرونا و وضعیت معیشت مردم می‌طلبد که دولت سریع‌تر تشکیل شود.

وی با اشاره به گلایه‌ها از انتخاب وزرای جوان اظهار کرد:

مگر بنده و آقای قالیباف در ابتدای انقلاب چند سال سن داشتیم که یکی فرمانده تیپ و دیگری در دستگاه قضایی مشغول بود؟ اگر میدان به جوانان ندهیم پس چگونه جوان‌گرایی پا بگیرد؟ برای ما مهم است که افراد دانش کار را داشته باشند و معلوم شود که با عملیات اجرایی و دستگاه را برقرار کند و توانایی این را داشته باشد.

رییسی ادامه داد:

ما گرفتار مسائلی هستیم که یک ساعت معطلی هم برای ما جایز نیست از جمله وضعیت واکسیناسیون کرونا که برای آن هم در داخل پیگیری‌های لازم انجام شده و هم ارز لازم را تامین کردیم و گشایش‌هایی در کار است ان شاء الله. هرچند که برخی معتقدند که با اینهمه دشمنی خارجی و وضعیت اقتصادی فعلی مگر می‌شود از مشکلات برون رفت که ما می‌گوییم با تکیه بر همین موجودی فعلی می‌توانیم. عزت، حکمت و مصلحت و حقوق حقه ملت ایران مورد تأکید همیشگی ما در سیاست خارجی است. ما رویکردی تعاملی خواهیم داشت و رفع تحریم‌ را با قدرت دنبال می‌کنیم ولی سفره مردم را به آن بند نخواهیم زد. برخی سیاست‌های موجود در کشور آن که به آنها توجه کافی نشده است از جمله سیاستهای مقاومتی مورد نظر رهبری که راهکار برون رفت کشور از مشکلات است و بنای ما هم دنبال کردن آنها به شکل کامل است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان