سفیر ایران در عراق و پنج نهاد ایرانی تحریم شدند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 14:46

سفیر ایران در عراق و پنج نهاد ایرانی تحریم شدند

شماره: 11582
Aa Aa

بیان رسانه گستر، اتحادیه بین‌المللی رسانه‌های مجازی و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی به اتهام اثرگذاری بر روی انتخابات آمریکا تحریم شده اند.

با اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا؛
سفیر ایران در عراق و پنج نهاد ایرانی تحریم شدند

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ایرج مسجدی»، سفیر ایران در بغداد را به بهانه ارتباط با سپاه پاسداران تحریم کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا ضمن متهم کردن ایران به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد نهادهای ایرانی که سعی در دخالت در انتخابات آمریکا را دارند در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، وزارتخانه یاد شده تاکید کرد که پنج نهاد ایرانی از جمله سپاه پاسداران را با ادعای تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تاثیر روی رای‌دهندگان آمریکایی تحریم کرده است.

نهاد آمریکایی در بیانیه خود مدعی شده که دولت ایران اطلاعات گمراه کننده‌ای را از طریق اینترنت منتشر کرده و عملیات نفوذ با هدف گمراه کردن رای‌کننده انجام داده است.

در ادامه بیانیه آمده است:

شرکت «بیان رسانه گستر»، «اتحادیه بین‌المللی رسانه‌های مجازی» و «اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی» از جمله نهادهای ایرانی هستند که آمریکا آنها را به «تلاش برای اثرگذاری روی انتخابات آمریکا» متهم کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد که ایران با «تلاش‌ آشکار برای ایجاد تفرقه در میان رأی‌دهندگان آمریکا» فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 ایالات متحده را هدف قرار داده است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان