سپاه از سه دستاورد مهم نظامی رونمایی کرد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 8:41

سپاه از سه دستاورد مهم نظامی رونمایی کرد

شماره: 13546
Aa Aa

پهپاد فوق‌سنگین و پهن‌پیکر "غزه"، سامانه موشکی زمین به هوای تمام ایرانی " 9دی" و سامانه راداری "قدس" از دستاوردهای جدید نظامی ایران است.

حمل 13 بمب تا شعاع  عملیاتی 2 هزارکیلومتری؛
سپاه از سه دستاورد مهم نظامی رونمایی کرد

سپاه پاسداران در مراسمی با حضور حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران و امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه از سه دستاورد مهم و راهبردی دفاعی و نظامی سپاه در حوزه‌های پهپادی و پدافندی رونمایی کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از نسنیم، هواپیمای بدون سرنشین فوق‌سنگین و پهن‌پیکر "غزه" با تنوع مأموریت در حوزه‌های مراقبتی، رزمی و شناسایی و مداومت پروازی 35 ساعت در مأموریت رزمی قادر به حمل 13 بمب تا شعاع  عملیاتی 2 هزارکیلومتری و حمل 500 کیلوگرم انواع تجهیزات جمع‌آوری اطلاعات و سیگنالی می‌باشد. 

پهپاد غزه علاوه بر کاربرد نظامی و دفاعی در پایش جنگل‌ها، عملیات امداد و نجات و کمک‌رسانی در حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله می‌تواند به اجرای مأموریت بپردازد.

رونمایی از سامانه موشکی زمین به هوای تمام ایرانی " 9دی" که توانایی درگیری با انواع تهدیدات در فاصله نزدیک مانند کروز، بمب هواپیما و انواع پهپادها و انهدام آنها را دارد و نیز سامانه راداری "قدس" با قابلیت استقرار در موضع و جابجایی سریع از دیگر دستاوردهای رونمایی شده توسط فرمانده کل سپاه بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان