شرط فارغ‌التحصیلی دانشجویان باید یادگیری قرائت قرآن کریم باشد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 17:02

شرط فارغ‌التحصیلی دانشجویان باید یادگیری قرائت قرآن کریم باشد

شماره: 8625
Aa Aa

آیت‌الله سبحانی ضمن اظهار امیدواری برای قانونی شدن این طرح در دانشگاه‌های ایران گفته فضای مجازی، تقوا، ایمان و عفت خواهران را نشانه گرفته است.

یک مرجع تقلید مطرح کرد؛
شرط فارغ‌التحصیلی دانشجویان باید یادگیری قرائت قرآن کریم باشد

آیت‌الله سبحانی در آیین اختتامیه سی و چهارمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان ایران با اشاره به معجزات تکوینی انبیا اظهار داشت: معجزات پیامبران بر اساس اقتضای زمان است؛ به عنوان نمونه در زمان حضرت موسی(ع) سحر مطرح بود که معجزه این پیامبر مربوط به سحر بود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خبرآنلاین، وی با تاکید بر اینکه معجزه پیامبر اسلام کتاب بر اساس آن زمان و فن آن زمان بود ابراز کرد: معجزه پیامبر باید دائمی می‌بود و اگر معجزه دائم نبود مردم ایمان نمی‌آوردند و خداوند برای اینکه پیوسته اسلام معجزه داشته باشد معجزه دائم فرستاد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه قرآن کریم معجزه نامحدود است تصریح کرد: هر عملی در دنیا محدودیت داشته ولی کلام الله نامحدود و نهایت ناپذیر است و بیش از 14 قرن از معجزه قرآن می‌گذرد و اقدامات زیادی توسط علما روی این کتاب شده و مفسران همچنان هم مشغول کار هستند.

وی گفت: امروز مفسران با مطالعات خویش به تفسیرهای تازه‌ای از قرآن کریم دست پیدا کرده‌اند.

استاد حوزه علمیه، قرآن و عترت را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و خاطرنشان کرد:

حقیقت عترت که قرآنی ناطق بوده باید برای ما روشن شود.

وی یادآور شد:

شرط فارغ‌التحصیلی دانشجویان باید آموزش و یادگیری قرائت قرآن کریم است و امیدواریم این طرح در دانشگاه‌ها رواج پیدا کند و این طرح به صورت قانون در دانشگاه‌های کشور دنبال شود.

آیت‌الله سبحانی آسیب‌های فضای مجازی را مورد توجه قرارداد و اظهار داشت: فضای مجازی تقوا، ایمان و عفت خواهران را نشانه گرفته است که باید در مقابل آن نگهبان و حفاظی مانند قرآن کریم داشته باشیم که در زندگی همه انسان‌ها جاری باشد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان