شرکت در انتخابات عبادت اجتماعی است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 16:06

شرکت در انتخابات عبادت اجتماعی است

شماره: 24719
Aa Aa

هر کس که انتخابات حاضر می‌شود دیگران را هم بیاورد| باید دانشگاه و حوزه الگو‌های معماری و شهرسازی منطبق با ارزش‌های ایرانی و اسلامی تولید کنند.

علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم عنوان کرد؛
شرکت در انتخابات عبادت اجتماعی است

 علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم شرکت در انتخابات را بیعت با خدا، اسلام، رسول خدا، شهدا، ولایت و رهبری عنوان کرد و افزود:

این حقیقت انتخابات است و کسانی که دل در گرو اسلام و ایران و عظمت و اقتدار ایران دارند در انتخابات مشارکت کنند.

به گزارش اسپادانا خبر، امام جمعه قم گفت:

هر گروه، جریان، تشکل و طایفه باید به عنوان یک وظیفه ملی و اسلامی باید پای صندوق‌های رای حاضر شود. 

وی حضور در انتخابات را به عنوان عبادت اجتماعی عنوان کرد و افزود:

هر کس که در انتخابات حاضر می‌شود دیگران را هم بیاورد و تشویق به حضور در انتخابات نماید و باید نگاه به انتخابات به عنوان یک عبادت اجتماعی باشد. جهانیان به انتخابات ایران توجه می‌کنند و باید همه بهانه‌ها کنار گذاشته شود و در انتخابات تمام گرایش ها، سلایق، گروه‌ها و طرز فکر‌ها نماینده دارند و هیچ گونه عذر و بهانه‌ای برای رویگردانی از صندوق وجود ندارد. اگر کسی انتقادی هم دارد باید با دقت تلاش نماید تا نامزد اصلح را انتخاب کند و در تایید صلاحیت‌ها کف صلاحیت‌ها تعیین شده و همه نامزد‌ها هم باید سعی کنند با رعایت قوانین، زمینه مشارکت بالا و انتخابات خوب را فراهم کنند.

وی انتخابات را جشن بزرگ مردم عنوان کرد و گفت:

این انتخابات می‌تواند برکات بسیاری برای مردم داشته باشد و مردم هم از فرصت استفاده کنند و در این عبادت اجتماعی شرکت کنند.

اعرافی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به نوارغزه خاطرنشان کرد:

در نوار غزه شاهد یک نسل‌کشی بی رحمانه و مقاومت جانانه جوانان فلسطینی هستیم و مجروح شدن بیش از ۶۰ هزار نفر و شهادت ۳۰ هزار نفر و خاموشی و بی غیرتی حکام عرب و مجامع بین المللی این مصیبت و نسل‌کشی را ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه جریان مقاومت مانند زنجیره‌ای در جبهه‌های مختلف در مقابل جبهه استکبار ایستادگی کرده است افزود:

هیچ چیز این زنجیر و رشته مقاومت را قطع نخواهد کرد و جوانان جبهه مقاومت، نقشه‌های مستکبران را نقش بر آب می‌کنند و پرچمداران عالم اسلام و محور مقاومت، انتقام مقاومت را از ستمگران خواهند گرفت.

اعرافی با گرامیداشت یاد و نام خواجه نصیر الدین طوسی و روز مهندس به عنوان عالِم، متکلم، ریاضی‌دان و فیزیک‌دان بزرگ ایرانی گفت:

این شخصیت بزرگ در بسیاری از علوم تحول ایجاد کرد و در علوم مختلف جزء شخصیت‌های برجسته تاریخ بشر است. 

وی با بیان اینکه رشته معماری و شهرسازی تاثیرات فرهنگی در کشور دارد افزود:

در چند دهه گذشته مراکز علمی و مهندسی ما الگو‌های نو در معماری و شهرسازی بر اساس ارزش‌ها اسلامی تولید نکرده اند و هنوز در شهرسازی از شهرسازی غرب الگو برداری می‌شود.  معماری خط و مسیر فرهنگی می‌دهد و باید دانشگاه و حوزه تلاش کنند الگو‌های معماری و شهرسازی منطبق با ارزش‌های ایرانی و اسلامی تولید کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان