شمشیر‌های مسلمانان کشیده شده است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 11:07

شمشیر‌های مسلمانان کشیده شده است

شماره: 16326
Aa Aa

عشق به شهادت برای جوانان ما به یک آرزو تبدیل شده و بخشی از انتقام سخت هنوز باقی مانده است| هدایت ملت توسط نایب امام زمان(عج) شاهکار است.

حسین سلامی، فرمانده‌کل سپاه پاسداران؛
شمشیر‌های مسلمانان کشیده شده است

 حسین سلامی، فرمانده‌کل سپاه پاسداران در آیین بزرگداشت شهدای عرفه  در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا(ع) سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران اظهار داشت:

ما دشمن را از این‌که بر این سرزمین تسلط یابد متفرق ساخته‌ایم و روح جهاد در همه‌جا برافراشته است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، ادامه داد:

این موضوع نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی پیش رفته و سرزمین‌های وسیع و قلب‌های بی‌شماری را به تصرف خود درآورده است و دشمن درحال عقب‌نشینی است و این حقایق را ما در گستره جغرافیای شهادت به‌زیبایی می‌بینیم. موازنه در حال تغییر و نبرد بین استکبار و اسلام حقیقتی است که از مرزهای ایران گذشته است و سرزمین‌های اسلامی به‌همدیگر پیوند خورده‌اند و اخوت‌ها فراتر از مرزها مستحکم شده است. جهاد امروز یک حقیقت جاری است و جوانان مسلمان با الهام از شهیدان روح جهاد را دریافته‌اند و عشق به شهادت امروز برای جوانان ما به یک آرزو تبدیل شده است. اگر جهاد در سرزمین‌های اسلامی برقرار باشد مسلمانان ذلیل نمی‌شوند.

سلامی با تأکید بر "دشمنان ما باخته‌اند و هیچ امیدی در آن‌ها دیده نمی‌شود" گفت:

اعجاز شهدای ما این است که دشمن را از امید تهی کرده‌اند و امروز افسردگی را در چهره مقامات دشمنان خود و ناتوانی را در پیشبرد سیاست‌های آن‌ها می‌بینیم.

فرمانده‌کل سپاه ادامه داد:

نقشه آمریکایی‌ها برای شکست دادن انقلاب ما نقشه کاملی بوده و تمام ابعاد جنگ‌های متعدد جهان علیه ملت‌های مختلف یک‌جا برای ملت ما تدارک دیده شده بود. از همه جهات به کشور، ملت و رهبر ما حمله می‌کردند و از جهت اقتصادی ما را در محاصره و تحریم قرار دادند اما شاهکار هدایت ملت توسط نایب امام زمان(عج) این است که می‌تواند یک کشور را چندین سال مقابل محاصره اقتصادی و تحریم مقاوم نگه دارد و ظرفیت‌های درونی کشور را فعال کند و اجازه جنگ و گزینه نظامی به دشمن ندهد و کشور را پیش ببرد.

وی با بیان این که "دشمنان می‌خواستند بین ما و دیگر مسلمانان تفرقه بیندازند" گفت:

واقعیت‌های میدان می‌گوید که ما پیروز شده‌ایم. در اقصی‌نقاط جهان اسلام شمشیر‌های مسلمانان کشیده شده است و سرزمین امنی برای دشمنان خدا وجود ندارد و دیگر سیطره کفار بر مسلمانان ممکن نیست و ایران امروز الگوی این مقاومت بزرگ است. مشکلات وجود دارد اما فقط ما نیستیم که مشکل داریم بلکه دشمنان نیز مشکلات زیادی دارند. آمریکا امروز در مشکلات اقتصادی گرفتار شده و در پیشبرد اهداف سیاسی خود فرسوده است.

وی موشک‌باران پایگاه آمریکایی عین‌الاسد را سیلی سخت توسط ایران بر صورت آمریکاییان خواند و گفت:

آمریکا ما را تهدید به مقابله کرده بود در حالی که ما یک صحنه نبرد جنگ جهانی را مردانه مدیریت کردیم و مانند آمریکایی‌ها یک فرمانده بی‌سلاح را که به‌دعوت مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود نیمه‌شب ترور نکردیم. بخشی از انتقام سخت را گرفته‌ایم و بخش دیگری از آن هنوز باقی مانده است و مطمئناً همه این را می‌دانند. مقامات آمریکایی باید بدانند که نمی‌توان به ملتی تهاجم کرد و از انتقام متقابل او در امان بود. در این میدان مبارزه و نبرد، ما از مخاطرات و سختی‌ها عبور کرده‌ایم و صاحب قدرت هستیم و از استقلال خود به‌زیبایی می‌توانیم دفاع کنیم و هیچ نگرانی از دشمنان خود نداریم، با همت و اراده‌ای که امروز در مجموعه نظام به‌وجود آمده است، باید بر مشکلات غلبه کنیم. این ظرفیت‌ها در کشور ما به‌اندازه کافی وجود دارد و از ملتی فهیم و آگاه برخورداریم و این‌همه نعمت می‌تواند یک کشور را به تراز تمدن‌های بزرگ جهان برساند و نقشه گام دوم انقلاب نیز همین است.

  •  

حسین سلامی در همایش تجلیل از دست‌اندرکارانِ طرح بسیج ملی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با کرونا در سالن اجلاس سران نیز اظهار داشت:

صبر خانواده‌های شهدا بر شهادت آنان کمتر از شهادت نیست. خداوند شفا می‌دهد و خدا این شفابخشی را به پزشک و پرستار تفویض می‌کند و دست طبیب و پرستار دست خداست. هیچ چیزی در عالم زیباتر از این واقعه نیست که یک پزشک و پرستار برای احیای جان بیمار جان خود را نثار می‌کند؛ باید به این شهیدان افتخار کرد. 

وی ادامه داد:

با فداکاری از سختی‌ها و بحران‌ها عبور کرده‌ایم و حوادث بزرگ را پشت سر گذاشته‌ایم؛ حوادثی که به‌تنهایی می‌تواند یک ملت را از بین ببرد و عزت آن را بگیرد. ملت ما در پرتو رهبری‌های نایب امام زمان(عج) سختی‌ها را به موفقیت‌های بزرگ تبدیل کرده است. اگر اطبا و پرستاران فداکارانه به میدان این ویروس خطرناک که مانند سلاح کشتار جمعی به جان بشریت افتاده نمی‌رفتند و جسم و جان عزیز را در مقابل خطر قرار نمی‌دادند امروز جامعه ما با مشکلات فراوان مواجه می‌شد. ما در تقاطع کرونا، تحریم، تهدید و ارعاب نظامی و حتی خشکسالی و در این شرایط با این بیماری درگیر بودیم. این بیماری همه‌جا یک واقعیت طبیعی است اما دشمن این بیماری را در ایران به یک میدان جنگ تبدیل کرده ومی‌خواستند ما در مقابل این بیماری کرنش کنیم و شکست بخوریم، این آرزوی آنان بود و اوایل این بیماری که هنوز به کشور آن‌ها نرفته بود، شیپور شادی می‌نواخت که ایران نمی‌تواند از پس این بیماری بر آید ولی عملکرد ما مشخص است. به پیشرفته‌ترین کشورها بنگرید و اوج و حضیض‌های این بیماری خود را نشان داده است. کدام کشور درخشیده است و چه کسانی عقب مانده است؟ نمی‌خواهیم زخم زبان بزنیم و می‌خواهیم از شکوه عمل مردم‌مان بگوییم و از وجودشان تشکر کنیم. جامعه پزشکی ما از پس این جنگ بر آمده و راز این موفقیتِ شگفت‌انگیز اسلام و ولایت است. رهبری معظم انقلاب ما را منسجم کرد و کشور تجلی ایثار شد. شهادت یک مفهوم زینتی نیست و فقط اسلام است که می‌تواند این‌چنین روح فداکاری و ایثار را ایجاد کند. بسیجیان اجازه ندادند که بحران معیشت پس از کرونا مردم ما را آزار دهد. ما فقط به امنیت نمی‌اندیشیم. ایمنی‌ای زیباست که با آسایش همراه باشد. ما اعتلا، عزت و شکوه حیات مردم‌مان را می‌خواهیم. مهم نیست ما چه می‌شویم، مردم‌مان برای ما مهم هستند. 

فرمانده کل سپاه گفت: اگر این تنوع گونه‌های واکسن در کشور ساخته نشده بود شاید به ما واکسن نمی‌دادند ولی امروز دست‌مان پر است و زبان‌مان زبان التماس نیست و زبان عزت است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان