صدای خردشدن دیوار تحریم شنیده شده است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 5:11

صدای خردشدن دیوار تحریم شنیده شده است

شماره: 11911
Aa Aa

ربیعی گفته امروز تحریم‌های غیرقانونی علیه ملت ما در شکننده‌ترین وضعیت خود در سه سال اخیر قرار گرفته و مردم و بازار به روشنی این پیام را دریافت کرده‌اند.

سخنگوی دولت ایران مطرح کرد؛
صدای خردشدن دیوار تحریم شنیده شده است

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران گفت:

دولت معتقد است بسیج باید در تمام عرصه‌ها در کنار دولت برای حل مشکلات و موضوعاتی که نیازمند مشارکت عظیم اجتماعی است قرار بگیرد. فقرزدایی، حمایت‌های اجتماعی و در این روزها مبارزه با کرونا فرصت‌های این تعامل است. همچنین فارغ از نتیجه انتخابات آمریکا، آنچه مردم را خوشحال کرده است، شکست سیاست فشار حداکثری و طراح و حامیان این سیاست است. امروز تحریم‌های غیرقانونی علیه ملت ما در شکننده‌ترین و ناکارآمدترین وضعیت خود در سه سال اخیر قرار گرفته است و مردم و بازارها به روشنی این پیام را دریافت کرده‌اند.»

به گزارش اسپادانا خبر، ربیعی در نشست خبری هفتگی خود که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد گفت:

«صدای خردشدن دیوار تحریم و سیاست فشار حداکثری در سراسر دنیا هم به خوبی شنیده شده است. علت فروریختن دیوار تحریم، مقاومت و ایستادگی مردم ما در برابر قلدری و همین‌طور به خاطر منطق ضعیف، غیرانسانی و زورگویانه آن برای جامعه بین‌المللی بود، نه جابه‌جایی دولت‌ها در آمریکا. ما عمیقا باور داریم که حتی اگر ترامپ پیروز انتخابات آمریکا می‌شد، سیاست تحریم نتیجه‌ای جز شکست نداشت.»

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد:

«امروز دولت مانند سال‌های گذشته با توان و با تمام تجارت و توان خود پیگیر تضمین منافع مردم خواهد بود. لازم است در اینجا توضیح بدهم که تلاش دولت در ماه‌ها و سال‌های گذشته، چهار مرحله داشت: «اول، دور زدن تحریم‌ها برای تقویت خط مقدم مبارزه با کرونا و حمایت از اقتصاد ملی. دوم، بی‌اعتبارکردن فلسفه وجودی فشار حداکثری از راه اعتبار بخشیدن به تاب‌آوری ملی و تأثیرناپذیرکردن اراده دولت در تأمین معیشت و تضمین سلامت مردم. سوم، تضعیف رژیم تحریم‌های یکجانبه با کمک دیپلماسی چندجانبه. چهارم، برگشت‌ناپذیرکردن یا حداقل پرهزینه‌کردن اعمال تحریم‌ها در آینده.»

او یادآور شد: «ما دو مرحله را پشت سر گذاشته‌ایم و در آستانه مرحله سوم یعنی تلاش برای تضعیف تحریم‌ها با کمک دیپلماسی چندجانبه قرار داریم. این مرحله حساسی در تاریخ ایران است که مستلزم همصدایی، همسویی و انسجام ملی و حمایت از وزارت امور خارجه به عنوان سکاندار سیاست خارجی است.»

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان