صهیونیست ها دست از پا خطا کنند دستانشان را قطع خواهیم کرد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 13:12

صهیونیست ها دست از پا خطا کنند دستانشان را قطع خواهیم کرد

شماره: 16153
Aa Aa

همگان مشاهده کردند اهداف توسط تمام موشک‌های پرتاب شده در آن واحد مورد هدف قرار گرفته و منهدم شدند. این شرایط دقیقا شرایط واقعی است.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران؛
صهیونیست ها دست از پا خطا کنند دستانشان را قطع خواهیم کرد

در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ سپاه ۱۶ فروند موشک بالستیک در کلاس های مختلف به طور همزمان شلیک و اهداف از پیش تعیین شده را منهدم کردند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از سپاه نیوز، مرحله نهایی این رزمایش مشترک با شلیک همزمان ۱۶ فروند موشک برد بلند ،میان برد و کوتاه برد نیروی هوافضای سپاه به سمت اهداف از پیش تعیین شده انجام پذیرفت.

در این مرحله از رزمایش موشک‌های عماد ،قدر ،سجیل ،زلزال دزفول و ذوالفقار مواضع حساس شبیه سازی شده دشمن را با دقت ۱۰۰ درصدی مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

همزمان با شلیک موشکها ۱۰ فروند پهپاد هجومی نیروی هوافضای سپاه به‌طور همزمان از مبدا حرکت و اهداف از پیش تعیین شده را منهدم کردند.

اجرای قابلیت مانور پذیری موشک های سوخت جامد برای عبور از سپرهای دشمن، شلیک همزمان و اصابت همزمان و ارتقای آمادگی های رزمی از ویژگی‌های بخش نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

همچنین در رزمایش مشترک پیامبراعظم (ص) 17 موشک های نقطه زن کروز دریایی با برد متوسط شلیک و عملیات هوایی پهپادهای نیروی دریایی سپاه انجام پذیرفت.

  •  

علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه در حاشیه رزمایش گفت:

ساخت موشک های کروز دریایی در داخل کشور توسط دانشمندان جوان و انقلابی صورت گرفته و از قابلیت های این موشک ها رادار گریز بودن، مقاوم بودن برابر جنگ الکترونیک، هدف یابی در شرایط سخت، نقطه زنی هدف در سریع ترین زمان با کلاهک جنگی پر قدرت و رادارهای ویژه این موشک ها این رزمایش را نسبت به سال گذشته متمایز کرده است.

 

33

پهپادهای برد بلند نیروی دریایی سپاه با اقدامی ویژه با انجام عملیات های بالای سطح، ابتدا شناسایی اپتیکی با اسکن حرارتی و پایش سیگنالی و رله مخابراتی بر فراز جغرافیای فعالیت دشمن وارد شده و با عمق بخشی و اشراف اطلاعاتی حداکثری و انتقال آنی تصویر صحنه نبرد به مبادی تصمیم گیر آغاز شد و در ادامه پهپادهای رزمی نقطه زن هوشمند و انهدامی با دقت بالا و در کوتاه ترین زمان موفق به از بین بردن مواضع دشمن شدند که اشرافیت پهپادهای رزمی و شناسایی در  میدان عمل کاملا چشم گیر بود.

وی حمله همه‌جانبه و ۳۶۰درجه به هدف و مانورپذیری موشک‌های بالستیک را از برجستگی‌های این بخشی از رزمایش توصیف و تصریح کرد:

جهت دادن به موشک‌های بالستیک و این‌که از جهات مختلف حرکت کرده و قدرت مانور داشته باشند پدیده و قابلیتی است که به همت متخصصان توانمند ایران اسلامی حاصل شده‌است و کار دشمن را بسیار سخت می‌کند و با این اقدام صدها میلیارد دلار هزینه‌های دشمنان ما دیگر ارزشی ندارد به دلیل این‌که دیگر نمی‌توانند درست پیش‌بینی کنند که این موشک‌ها از چه جهتی و درچه نقطه‌ای می‌آیند. با این اقدام حجم آتش‌های ما افزایش‌یافته و در آن واحد تعداد زیادی هواپیمای بدون سرنشین هجومی به سمت هدف می‌روند و تقریباً تمام سامانه‌های پدافندی را اگر هم بتوانند رهگیری کنند به‌صورت اشباع درمی‌آورد و ترکیب این قابلیت‌ها با توانمندی‌های موشکی به امنیت کشور کمک کرده و دهان دشمنانی را که هر روز علیه ایران حرف می‌زنند را می‌دوزد.

او گفت:

در این عملیات ها به‌طور همزمان از 3 فروند پهپاد با قابلیت های متفاوت رزمی، شناسایی، اپتیکی، سیگنالی، رله مخابراتی و چند منظوره استفاده شد که در نوع خود منحصر به فرد است.

  •  

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم ص ۱۷ سپاه برگزاری این رزمایش به‌ویژه در بخش موشکی را دارای پیام های بسیار واضح و آشکار توصیف کرد: 

پیام این رزمایش هشدار جدی، واقعی و میدانی به تهدید های مقام های رژیم صهیونیستی است که مراقب  اشتباهات و خطاهای خود باشند و اگر دست از پا خطا کنند دستانشان را قطع خواهیم کرد.

فرمانده کل سپاه فاصله بین عملیات واقعی و رزمایش موشکی سپاه را تنها در تغییر زوایای پرتاب موشک دانست و اظهار کرد :

بنابراین دشمنان باید مراقب حرف ها و صحبت هایشان باشند.

وی در ادامه آزمایش سامانه های موشکی دقیق و به روز تر  شده نیروی هوا فضای سپاه و پرتاب های هم‌زمان از نقاط متعدد به سوی یک هدف واقعی شبیه سازی شده را ازاهداف این رزمایش  برشمرد و گفت:

این رزمایش ترکیبی از حرکت پهپاد های تهاجمی و موشک های بالستیک نقطه زنی بود که امروز توانست اهداف نزدیک به واقعیت ما را به شکل ۱۰۰ درصد محقق کند.

فرمانده کل سپاه انطباق عملیات تمرینی و واقعی را از محاسن رزمایش موشکی برشمرد گفت:

همگان مشاهده کردند اهداف توسط تمام موشک‌های پرتاب شده در آن واحد مورد هدف قرار گرفتند و منهدم شدند. این شرایط دقیقا شرایط واقعی است.

  •  

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران هم در آخرین روز از رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ گفت:

  «این رزمایش از قبل طراحی شده بود اما تهدیدهای فراوان اما توخالی مسئولان رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر باعث شد که این رزمایش در این زمان مقرر صورت بگیرد».

 

  •  

وزارت امور خارجه انگلیس، در بیانیه ای به رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است:

«ما استفاده ایران از موشک‌های بالستیک در پرتاب آزمایشی را که انجام آن امروز تأیید شد محکوم می‌کنیم. این پرتاب‌ها نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد محسوب می‌شود که از ایران می‌خواهد هیچ‌گونه فعالیتی در رابطه با موشک‌های بالستیک قادر به حمل تسلیحات اتمی از جمله انجام پرتاب موشک با استفاده از فناوری موشک‌های بالستیک را انجام ندهد. این اقدامات تهدیدی برای امنیت بین‌المللی و منطقه بوده و از ایران می‌خواهیم فوراً چنین فعالیت‌هایی را متوقف کند».

  •  

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن رد موضع گیری مداخله جویانه وزارت امور خارجه انگلیس در مورد توانمندی دفاعی ایران اظهار داشت:

جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی و مطابق نیازهای دفاعی خود عمل می کند و لذا نه تنها اینگونه موضع‌گیری‌ها و اظهارات مداخله در امور داخلی ایران به حساب می‌آید بلکه حاکی از ادامه سیاست یک بام و دو هوای لندن است. این کشور در حالی که در یک رقابت بی‌پایان برای فروش مخرب‌ترین سلاح‌ها به منطقه غرب آسیا و دیگر مناطق بحران زده جهان است و بدون توجه به مقررات عدم‌اشاعه پیمان‌های نظامی مانند اوکاس را منعقد می کند، در همان حال در مورد تمرین‌های نظامی معمول ایران اظهار نگرانی می کند.

او تاکید کرد:

برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران به گواه هزاران ساعت بازرسی و گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی تماما صلح آمیز بوده و ایران هیچ برنامه ای برای مصارف نظامی انرژی هسته ای نداشته و ندارد که بخواهد برنامه موشکی خود را برای آن طراحی کند. انگلیسی ها بهتر از هرطرف دیگری می‌دانند که برنامه موشکی ایران به هیچ وجه با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و مفاد آن ارتباطی ندارد. این بریتانیا است که با تفسیر به رای قطعنامه ۲۲۳۱ عملا مفاد آنرا نقض می کند. آنچه به بی ثباتی و ناامنی در منطقه دامن زده و از جمله فاجعه انسانی در یمن را به وجود آورده، اشتهای سیری ناپذیر بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی به فروش حجیم تسلیحات پیشرفته به برخی کشورهای منطقه، آن هم با آگاهی کامل از نقض حقوق بین‌الملل به‌ویژه حقوق بشر دوستانه در کاربرد این تسلیحات است لذا آنها هستند که در پیشگاه مردم مظلوم منطقه و جامعه بین المللی بایستی در قبال افزایش بی ثباتی و ناامنی در منطقه پاسخگو و مسئول باشند. جمهوری اسلامی ایران برای برنامه دفاعی خود نه از کسی اجازه می‌گیرد و نه در مورد آن مذاکره می کند.

  •  

خبرگزاری فارس نوشته است:

نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران در رزمایش مشترک خود به نام پیامبر اعظم ۱۷ که با حضور نیروهای زمینی هوایی و دریایی این نیرو انجام شده با شبیه‌سازی‌ مرکز اتمی دیمونای رژیم صهیونیستی حمله موشکی و پهپادی به این مرکز را با استفاده از 16 فروند موشک بالستیک و 5 فروند پهپاد انتحاری با موفقیت و دقت مثال‌زدنی اصابت موشک‌ها و پهپادها به هدف تمرین کرده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان