ظریف: اروپا به جای ابراز تاسف به تعهدات خویش عمل کند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 23:17

ظریف: اروپا به جای ابراز تاسف به تعهدات خویش عمل کند

شماره: 7554
Aa Aa

وزیر خارجه ایران نوشته: بیانیه اتحادیه اروپا نشان می‌دهد چرا کار برجام به اینجا کشیده. آمریکا، اروپا را تهدید می‌کند و اروپا فقط ابراز «تأسف»می کند.

در واکنش به بیانیه کشورهای اروپایی درباره برجام؛
ظریف: اروپا به جای ابراز تاسف به تعهدات خویش عمل کند

«محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به بیانیه کشورهای اروپایی درباره برجام واکنش نشان داد.

به گزارش اسپادانا خبر، ظریف نوشت: «بیانیه اتحادیه اروپا نشان می‌دهد چرا کار برجام به اینجا کشیده است: آمریکا یک سال است که با زورگویی اروپا و بقیه کشورهای دنیا- را تهدید می‌کند و اروپا فقط ابراز «تأسف» کرد. اتحادیه اروپا به جای اینکه از ایران بخواهد به صورت یکجانبه به توافقی چندجانبه پایبند باشد باید به تعهدات خود از جمله عادی‌سازی روابط اقتصادی عمل کند.»

شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد «در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام» برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کند.

جمهوری اسلامی در این بیانیه که در اولین سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای صادر شده به کشورهای باقی‌مانده در برجام ۶۰ روز فرصت داده برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی اقدام کنند.

این بیانیه همچنین هشدار می‌دهد در صورتی که کشورهای گروه ۱+۴ در ضرب‌الاجل یاد شده به تعهداتشان عمل نکنند ایران به صورت مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد.

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای ضرب‌الاجل ایران را رد کرد و افزود: «قویاً به ایران توصیه می‌کنیم از انجام اقداماتی که موجب تشدید مشکلات می‌شود، خودداری کند.»

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان