ظریف: در این تراژدی تاریخی باید شرمسار شهروندان بود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 0:48

ظریف: در این تراژدی تاریخی باید شرمسار شهروندان بود

شماره: 9061
Aa Aa

وزیر خارجه ایران نوشته مهم نیست کجای یک ساختار ایستاده‌ایم. کجای یک اشتباه بدفرجام. در این تراژدی تاریخی باید شرمسار ایران بود.

در واکنش به هدف قرار گرفتن هواپیمای اوکراین؛
ظریف: در این تراژدی تاریخی باید شرمسار شهروندان بود

به گزارش اسپادانا خبر، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در صفحه اینستاگرام خویش و در مورد حادثه سقوط هواپیمای اوکراین که منجر به کشته‌شدن تمام سرنشینان آن شد نوشت:

آهوان گم شدند در شب دشت| آه از این رفتگان بی‌برگشت

با تمام وجود سر خم می‌کنم. در برابر جانکاهی فاجعه، در برابر از دست شدن انسان‌ها و رخ در رخ خانواده‌هایی که هنوز چشم بر آسمان دارند. تمام قد تعظیم می‌کنم در برابر رویاهایی که بر زمین افتادند، در برابر دیدارهایی که هرگز تازه نشد و در سوگ انتظاری که برای همیشه به درازا خواهد کشید. مهم نیست کجای یک ساختار ایستاده‌ایم، کجای یک اشتباه بدفرجام، در این تراژدی تاریخی باید شرمسار ایران، شرمسار شهروندان بود که مردم بر همه چیز مقدم‌اند. نه در مقام وزیر خارجه که به عنوان یک هموطن، شانه به شانه‌ی همه ایرانیان، داغدار اندوه بزرگی هستم که وطن را فرا گرفته.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین که با ۱۷۶ مسافر و خدمه پروازی صبح چهارشنبه در حال ترک تهران به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین بود، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران جان باختند.

صبح شنبه ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت پدافند موشکی قرار گرفته است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان