ظریف: شرمنده و بدهکار مردم هستیم | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 15:48

ظریف: شرمنده و بدهکار مردم هستیم

شماره: 11323
Aa Aa

او گفته این حق مردم نیست که به خاطر دعواهای سیاسی و جناحی منافع آنها در نظر گرفته نشود؛ آنچه را که باید برای مردم انجام می‌دادیم، انجام نداده ایم.

وزیر امور خارجه ایران مطرح کرد؛
ظریف: شرمنده و بدهکار مردم هستیم

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مراسم تجلیل از خانواده شهدای وزارت خارجه با اشاره به مقاومت مردم ایران در برابر فشارها گفت:

ما شرمنده مردم هستیم که در برابر این همه مقاومت و اقتدار بخشی که آنها انجام داده اند آنچه را که باید در برابر آنها انجام می دادیم انجام ندادیم. باید بپذیریم آنچه را که باید برای مردم انجام می‌دادیم، انجام نداده ایم، باید بپذیریم که بدهکار مردم هستیم و باید بپذیریم این سخنان امام که مردم ولی نعمت ما هستند را نپذبرفتیم.

به گزارش اسپادانا خبر، ظریف گفت:

این حق مردم ما نیست که به خاطر دعواهای سیاسی و جناحی منافع آنها در نظر گرفته نشود.

وی خطاب به خانواده شهدا گفت:

من در برابر شما سر تعظیم فرود می آورم و در برابر بزرگی شما اظهار شرمندگی و احساس کوچکی می کنم.

ظریف تاکید کرد: درست است که نیروهای مسلح ما حامیان این مرز و بوم هستند اما این نیروها هم از همین مردم عاشق حسین و عاشق ایثار و شهادت برخاستند. آنچه که به ما قدرت و توان داده و باعث شده است از همه فشارها و سختی ها عبور کردیم همین حضور مردم و همین فرهنگ شهادت و ایثار است که شما بهترین یادگارها و نمونه هایش هستید. شما عزت و افتخار و نشانه های بزرگی ایران هستید. شما و فرزندانتان هستید که ایران را سرپا نگاه داشتید. اگر این فرهنگ و نگرش نبود حتما کشور در هشت سال مقاومت در برابر همه حمایت ها از دشمن بعثی، کم می آورد. آیا کشوری را سراغ دارید در دوران دفاع مقدس از متجاوز حمایت نکرده باشد؟ قدرتی را سراغ دارید که در این دوران به متجاوز سلاح نداده باشد؟ اگر می خواهند فراموش کنند ما هیچ گاه اجازه نخواهیم داد. این منطقه هفتاد و پنج میلیارد به صدام کمک کرد. امروز مدعی چه هستند؟ ما مدعی هستیم. هفتاد و پنج میلیارد دلار پول دادید که مردم ما را شهید کنند و بکشند و ایران را به زانو در بیاورند اما این خانواده ها اجازه ندادند. هواپیمای آواکس به عراق دادید. آخرین اطلاعات جبهه های ما را به عراق دادید حتی وقتی می دانستید عراقی‌ها از سلاح شیمیایی استفاده می کنند تا بتوانند با بهترین اطلاعات فرزندان شما را شهید کنند اما شما ایستادید. هواپیمای میراژ به عراق دادید، موشک به عراق دادید و امروز می خواهید از مردم لبنان حمایت کنید؟ تاریخ اقدامات شما را در این منطقه فراموش نکرده است و جنایات شما را این مردم هیچ گاه فراموش نمی کنند. تانک های شما هر روز در منطقه از لای زرورق در می آمد و شهدای ما با تانک‌هایی که شما به صدام داده بودید علیه صدام می جنگیدند. شما جنایتکاران علیه بشریت هستید و امروز ادعای حقوق بشر می کنید؟ سلاح شیمیایی شما از آلمان و هلند در اختیار عراقی ها قرار می گرفت و علیه مردم بزرگ سردشت و شهدای زنده شیمیایی ما استفاده می شد. امروز برای ما ادعای مدنیت می کنید؟ آنچه که به شما نمی آید مدنیت و تمدن است. سلاح به اینجا فرستادید و همه در آن مشارکت کردید. چه باعث شد صدام امروز به زباله‌دان تاریخ بپیوندد؟ همین جوانان ما که در برابر رژیم بعث و حامیانش مقاومت کردند. شما دشمن شماره یک داعش را با زبونی کشتید. آنچنان زدید که فقط یک دست از سردار ما باقی ماند. شما این گونه هستید، ترسو و وحشی هستید اما نتوانستید این مردم را به زانو در بیاورید.

وزیر امور خارجه بیان کرد: این مردم متکی به فرهنگ غنی هستند. ایرانی چه شیعه، چه سنی، چه مسیحی و زرتشتی، چه یهودی، در خون ایرانی عشق به حسین (ع) وجود دارد. در خون ایرانی افتخار به مکتب ایثار است و این است که ایران را سرپا نگاه داشته است. همه‌ بر علیه ایران حرکت کردید و هنوز هم می کنید. هنوز هم علیه آن طراحی می کنید اما فرهنگ ایثار و شهادت، این مردم را نگاه داشته است. دوستان عزیز! شما نمایندگان یک فرهنگ هستید. مردم بزرگ ایران، عاشق امام حسین هستند و صرف‌نظر از دیدگاه، گرایش، دین و مذهبشان ایران را نگاه داشتند و این عشق و ایمان است که این کشور را سرپا نگاه داشته است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان