غرب تنها لغو بخشی از تحریم های ایران را پذیرفته است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 10:31

غرب تنها لغو بخشی از تحریم های ایران را پذیرفته است

شماره: 16625
Aa Aa

هیچ گفتگوی مستقیمی با آمریکا نداشته ایم اما شرایط برای یک توافق خوب و برد- برد آماده است به شرط اینکه غربی ها هم حسن نیت و جدیت داشته باشند.

سخنگوی‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس؛
غرب تنها لغو بخشی از تحریم های ایران را پذیرفته است

محمود عباس‌زاده مشکینی، سخنگوی‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در توضیح جلسه فوق‌العاده این کمیسیون با باقری، رییس تیم مذاکره کننده ایران در وین گفت:

طبق مباحث مطرح شده شرایط برای یک توافق خوب و برد - برد آماده است به شرط اینکه غربی ها هم حسن نیت و جدیت داشته باشند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او ادامه داد:

آقای باقری روند مذاکره را مثبت ارزیابی کرد و بر حسن نیت و جدیت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و همچنین این نکته را مورد اشاره قرار داد که تا به حال هیچ گفتگوی مستقیمی با آمریکایی ها نداشته ایم. طبق مباحث مطرح شده در شرایط موجود اساسا نتیجه داشتن و مابه ازای عینی مذاکره مستقیم با آمریکا روشن نیست. با وجود مثبت و روبه جلو بودن روند مذاکرات هنوز مسائل مهمی باقی مانده است که باید بر سر آن مذاکره و توافق شود. همچنین حق ماست که تمام تحریم ها لغو شود ولی تا به امروز تنها لغو بخشی از تحریم ها را پذیرفته اند. مجموعه قراین و شواهد و واقعیت ها از جمله برگه هایی که جمهوری اسلامی ایران در دست دارد نشان می دهد شرایط برای یک توافق خوب و برد- برد آماده است به شرط اینکه غربی ها هم حسن نیت و جدیت داشته باشند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان