محدودیت های جدید کرونا در ایران کاملا هوشمند خواهند بود | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 10:25

محدودیت های جدید کرونا در ایران کاملا هوشمند خواهند بود

شماره: 10470
Aa Aa

رئیس جمهور ایران با بیان این که قرار نیست محدودیت ها به شکل کلی و وسیع برقرار باشد گفته به استانداران اختیارات لازم واگذار خواهد شد.

در جلسه کمیته های تخصصی ستاد ملی مبارزه با کرونا؛
محدودیت های جدید کرونا در ایران کاملا هوشمند خواهند بود

حسن روحانی در جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی مبارزه با کرونا با انتقاد از رعایت نشدن فاصله گذاری نسبی در حمل و نقل های عمومی، این موضوع را عامل دیگر افزایش تعداد مبتلایان عنوان کرد و از مسئولان کمیته اجتماعی – امنیتی خواست نظارت و مراقبت خود را در این خصوص تشدید کنند.

 روحانی با ابراز خوشحالی از اینکه مراکز کسب و کار و محیط های مرتبط با آن با رعایت اصول بهداشتی نقش کمتری در افزایش شیوع و ابتلاهای جدید داشته اند اظهارداشت:

کمیته تبلیغاتی باید با ارائه یک بسته سیاستی و تعریف شرح وظایف مشخص برای فرهنگ سازی در تغییر سبک زندگی و عادات جدید رفتاری برای شهروندان، اقدامات اقناعی و تبلیغاتی لازم را انجام دهند.

به گزارش اسپادانا خبر، رئیس جمهور با قدردانی از نقش آفرینی های موثر رسانه ها در مدیریت و کنترل بیماری افزود:

از این پس در کنار هشدارها و توصیه هایی که برای مقابله با ویروس داده می شود باید فعالیت های موثر و اقناعی برای تغییر سبک زندگی انجام گیرد و کمیته تبلیغات موظف است از طریق رسانه ها اقدامات موثر از جمله ارائه آموزش های لازم را انجام دهد.

 روحانی تاکید کرد: با توجه به گزارش ارائه شده از سوی کمیته اجتماعی – امنیتی و بررسی های دقیق، مقرر شد در مناطق با وضعیت هشدار یا قرمز محدودیت های جدید به شکل کاملا هوشمند اعمال شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: مردم شریف مطلع باشند که با توجه به تجارب بدست آمده طی ماه های اخیر، قرار نیست محدودیت ها به شکل کلی و وسیع برقرار باشد و اعمال محدودیت های جدید منطبق بر محیط های شناسایی شده و مبتنی بر روش های موثر در افزایش ابتلا و شیوع بیماری است که براساس این مصوبه به استانداران اختیارات لازم برای شهرستان‌های قرمز آن استان واگذار خواهد شد.

 روحانی گفت: مردم بزرگوار ایران متوجه باشند بار سنگینی برای درمان بیماری و مراقبت و نگهداری بیماران بد حال بر دوش کادر درمانی کشور است.

رئیس جمهور هشدار داد: رعایت نشدن دستور العمل های بهداشتی و افزایش شمار مبتلایان، کادر درمانی کشور را دچار فشار کاری و فرسایش جسمی و روحی می کند و به انگیزه آنان که تاکنون با ایثار و فداکاری فعالیت کرده اند لطمه جدی وارد خواهد کرد و ما نباید بگذاریم چنین اتفاقی رخ دهد.

 روحانی افزود: آنچه ستاد ملی در جلسه آتی خود مورد بررسی و تصویب قرار خواهد داد با توجه به مجموعه مباحث و بررسی های به عمل آمده از سوی کمیته های مختلف، روش های اجرایی و موثر نظارت بر دستور العمل ها و فاصله گذاری اجتماعی هوشمند با تعیین شرح وظایف معین برای بخش های مختلف نظارتی خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: تمامی وزارت خانه ها موظف به ارائه برنامه جامع سازگاری با کرونا به کمیته اجتماعی – امنیتی هستند تا در ستاد ملی بررسی و تصویب شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان