مدیران متخلف را برکنار کنید | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 9:57

مدیران متخلف را برکنار کنید

شماره: 17758
Aa Aa

 وزرای دولت و رسانه ها باید ابعاد مختلف اجرای طرح مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه ها را که به ریشه کن کردن فقر مطلق منجر می شود برای مردم تبیین کنند.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران؛
مدیران متخلف را برکنار کنید

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در جلسه ستاد تنظیم بازار از مسئولان مربوطه خواست که به درخواست های معترضان عدم دریافت یارانه ها در کوتاه ترین زمان ممکن و به شکل عادلانه و ضابطه مند رسیدگی کنند.

به گزارش اسپادانا خبر، وی نقش مردم را در همراهی با طرح ملی مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه هاستودنی توصیف و از همراهی آنها با نظام و بی توجهی به خواسته های معاندین و دشمنان انقلاب قدردانی کرد.

او به مسئولان مربوطه دستور داد هر چه سریع تر جاماندگانی را که استحقاق واقعی دریافت یارانه دارند، شناسایی و یارانه جبرانی برای آنها واریز شود.

رئیسی بر ضرورت وجود شاخص های عادلانه در تعیین دهک ها برای دریافت یا عدم دریافت یارانه ها تاکید کرد و گفت:

تمام رسالت و هدف اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها برقراری عدالت اقتصادی در کشور بوده است لذا وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی باید با همکاری سایر دستگاه های مربوطه با شاخص‌های دقیق استحقاق افراد را احراز نمایند و مراقب باشند در حق کسی اجحاف نشود.

رئیس جمهور ایران با اشاره به کفایت حجم ذخایر کالاهای اساسی در کشور به دستگاه های متولی دستور داد نسبت به مدیریت بهینه توزیع کالا در اقصی نقاط کشور اقدامات لازم را به عمل آورند تا از هرگونه افزایش قیمت بالاتر از قیمت مصوب جلوگیری شود:

 وزرای دولت و همچنین رسانه ها باید ابعاد مختلف اجرای این طرح را که به برقراری عدالت در توزیع یارانه ها و از بین بردن و ریشه کن کردن فقر مطلق در کشور منجر می شود به خوبی برای مردم تبیین کنند.

او از وزیر جهادکشاورزی خواست تا با رصد و پایش دقیق بازار نسبت به رفع برخی مشکلات موجود در زمینه کمبودها و نیازهای توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم به ویژه 4 قلم کالای اساسی یعنی روغن، لبنیات، مرغ و تخم مرغ تدابیر لازم اتخاذ شود.

او گفت:

اگر شرکت دولتی در انجام وظایف خود تخلف کرد، مدیر آن، بلادرنگ برکنار و اعلام شود. اگر موردی ببینم که کوتاهی شده است در صورت برخورد نکردن با مدیر متخلف به شدت با مسئول بالادستی، برخورد خواهم کرد. با شرکت‌های متخلف دولتی نیز که در بازار، ارز می‌فروشند برخورد شود. قیمت‌ها را کنترل کنید تا مردم آسیب نبینند. از هرگونه افزایش قیمت بالاتر از قیمت مصوب جلوگیری شود.

  •  

رئیس جمهور ایران در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا نیز گفت:

 

225

با توجه به کاهش چشمگیر آمار قربانیان و مبتلایان بیماری کرونا در کشور به مسئولان وزارت بهداشت توصیه میکنم با استفاده از این فرصت نسبت به تهیه شناسنامه سلامت و تکمیل بانک اطلاعات سلامت شهروندان اقدام کنند.

او خواستار تداوم آموزش‌های عمومی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شد و گفت:

همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور و مجموعه هلال احمر باید با تجهیز امکانات و تامین داروها، همواره آمادگی خود را در برابر سویه‌های جدید و احتمالی بیماری کرونا حفظ کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان