مردم باید برای بقای نظام مشارکت کنند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 4:47

مردم باید برای بقای نظام مشارکت کنند

شماره: 24590
Aa Aa

معاون پارلمانی رئیسی گفته همانطور که جمهوری اسلامی پشتیبان مردم است مردم هم باید پشتوانه نظام باشند؛ باید برای دوام نظام به صحنه بیایند.

دشمن با ایجاد دو دستگی سعی در ایجاد آشوب دارد؛
مردم باید برای بقای نظام مشارکت کنند

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور اسلامی ایران در مراسم گرامی‌داشت دهه فجر در دانشگاه اصفهان با تاکید بر ضرورت تقویت فرهنگ کار ادامه داد:

با کمبود نیروی کار حرفه ای مواجه هستیم و باید افرادی را تربیت کنیم که به دنبال کار و صنعت و مهارت آموزی در حرفه های گوناگون هستند نه افراد پشت میز نشین بی مهارت.

به گزارش اسپادانا خبر، او افزود:

مردم باید نسبت به چرایی وقوع انقلاب اسلامی آگاهی پیدا کنند. لازمه تشکیل نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن باید برای مردم تشریح و تبیین شود تا مردم با آگاهی کامل پا به عرصه انتخابات بگذارند. در اسفند ۱۲۹۹ کودتایی با پشتوانه انگلیسی ها انجام شد و رضا شاه بر مسند سلطنت نشست و نظام دیکتاتوری بر کشور حاکم شد. مردم فقط نظاره گر بودند و هیچ نقشی در اینکه حکومت از قاجار به پهلوی تغییر کنند نداشتند. بعد ها در سال ۱۳۲۰ انگلیس و آمریکا رضا شاه را کنار گذاشتند و جوان خامی را به عنوان پادشاه قرار دادند و برای حفظ محمدرضا شاه در کشور از زور و استکبار استفاده کردند. حکومت استبدادی وابسته به کشور های غربی بود و نمی‌خواست مردم انتخاب کنند زیرا دیکتاتوری بر مردم سالاری غلبه داشت البته مجلس هم داشتند که وقتی تاریخ درباری ها را مطالعه کنیم می‌بینیم که افراد مجلس توسط خود آنها انتخاب می‌شدند و مردم در این باره هم سهمی نداشتند. انقلاب این وضعیت را متحول کرد و باعث شد مردم نقش واقعی در مسائل کشور داشته باشند و به دنبال تحول بنیادی بود. امام بساط این افراد را در ۲۲ بهمن ۵۷ برچید و نعمت جدیدی به نام جمهوریت و مردم سالاری حاصل شد.

حسینی اظهار کرد:

برخی می‌گفتند جمهوریت با اسلامیت سازگاری ندارد اما در این ۴۵ سال نشان دادیم که مردم می‌توانند در آینده خود و کشور نقش داشته باشند.

وی در خصوص وجه اشتراک حکومت پیامبر اسلام(ص) و انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد:

استقلال، آزادی، اخلاق، معنویت، عزت، عدالت، عقلانیت، برادری و اخوت از ثمرات انقلاب اسلامی است. ما هنوز هم بر آرمانها و باورهای انقلاب استوار و محکم ایستاده ایم.

وی با تاکید بر ضرورت صیانت از مردم سالاری ادامه داد:

همانطور که جمهوری اسلامی ایران پشتیبان مردم است مردم هم باید پشتوانه نظام باشند. اگر مردم نبودند انقلاب راه به جایی نمی‌برد. باید مردم برای بقا و دوام نظام به صحنه بیایند. رهبران هستند که مردم را در صحنه نگه می‌دارند. تاکید امام بر مشارکت مردم در همه مردم بود. اگر در جنگ نیروهای بسیجی داوطلب در کنار نیروهای مسلح نبودند نمیتوانستیم پیروز شویم. یکی از مظاهر حضور و مشارکت مردم شرکت در انتخابات است. می‌توان گفت اکنون بیش از ۶۶ انتخابات در دنیا در حال برگزاری است و این موضوع نیمی از جمعیت کره زمین را در بر می‌گیرد. در برخی کشور ها مانند ترکیه اگر فرد در انتخابات شرکت نکند جریمه و از برخی امور اجتماعی محروم خواهد شد. 

وی با بیان اینکه طبق آمارها مسئله اصلی کشور ما بهبود وضعیت اقتصادی است گفت:

این یک خواسته عمومی است که در مسائل اقتصادی شاهد بهبود شرایط باشیم. انتخابات و انتخاب اصلح زمینه امنیت در کشور  رابه واسطه قوانین فراهم می‌کند. اگر امنیت نباشد علم و دانشی نخواهد بود. حضور گسترده مردم در انتخابات نشان دهنده انسجام ملی است و به دشمن جرئت وارد کردن هجمه را نمی‌دهد. دشمن با ایجاد دو دستگی سعی در ایجاد آشوب دارد اما پس از مواجهه با اتحاد و همبستگی مردم و دفاع آنان از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از وارد کردن تحریم ها و تهدید ها دست برمی‌دارد مانند سال گذشته وقتی دشمن در به ثمر رساندن اهداف خود موفق نشد و مواضع خود را مانند عربستان نسبت به ایران تغییر داد و از رجز خوانی برای کشور ایران اسلامی دست برداشت. همچنین پول‌های بلوکه شده ما آزاد شد و دشمن فهمید مرد این میدان نیست که بخواهد با مردم ما مقابله بکنند.

حسینی با بیان اینکه اگر در انتخابات شرکت کنیم آراء ما به حل مشکلات کشور کمک کننده خواهد بود تصریح کرد:

آراء ما مجلسی قوی می‌سازد و حلال مشکلات خواهد بود و به همین واسطه پشتوانه قوی ای برای مجلس فراهم می‌سازد. مردم باید در تصمیم گیری ها به مجلس کمک کنند. مجلس گاهی اوقات می‌خواهد تصمیمی بگیرد اما نمی‌داند مردم همکاری میکنند یا خیر. اگر دولت از پشتیبانی و حمایت مردم از طرح ها مطمئن شوند اقدامات موثر تری انجام خواهند داد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان