مردم همچنان به روحانیت اعتماد دارند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 16 ارديبهشت 1403 - 11:43

مردم همچنان به روحانیت اعتماد دارند

شماره: 15328
Aa Aa

دولت مصمم است از دیدگاه‌ها و نظرات دلسوزانه همه قشرها به ویژه روحانیون در پیشبرد امور کشور و رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم استفاده کند.

رئیس جمهور ایران در دیدار اعضای جامعه روحانیت مبارز؛
مردم همچنان به روحانیت اعتماد دارند

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور  ایران در دیدار  رئیس و اعضای جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اهتمام دولت برای ارتباط نزدیک و صمیمانه با علما و فرهیختگان حوزه و دانشگاه گفت:

دولت مصمم است از دیدگاه‌ها و نظرات دلسوزانه همه قشرها به ویژه روحانیون در پیشبرد امور کشور و رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم استفاده کند.

به گزارش اسپادانا خبر، او  گفت:

دولت در کنار مقابله با کرونا و تلاش برای رفع مشکلات معیشتی مردم، اعتلای ارزش‌های فرهنگی و دینی جامعه را با جدیت پیگیری می‌‌کند. روحانیت همواره مورد اعتماد بوده و مردم همچنان برای رفع مشکلات خود به این جریان اعتماد دارند و باید از این اعتماد برای رفع دغدغه‌های مردم در بخش‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی استفاده کنیم. مصمم هستیم براساس بیانیه گام دوم انقلاب در مسیر ایجاد تحول و شتاب در روند پیشرفت کشور حرکت کنیم.به‌رغم همه مشکلات، آینده را بسیار امیدبخش می‌بینم و مصمم هستیم با ایجاد گشایش‌های مختلف، شرایط مناسبی در وضع زندگی مردم ایجاد شود.

  • سید‌ابراهیم رئیسی همچنین در جلسه هیأت دولت گفت:

«هر فردی دانسته یا نادانسته اقدامی برخلاف وحدت انجام دهد در زمین دشمن بازی کرده است. همه باید تلاش کنیم وحدت در بین آحاد ملت مسلمان ایران از اقوام و مذاهب مختلف حفظ شود. این موضوع برای جمهوری اسلامی نه تاکتیک بلکه یک راهبرد است.»

رئیسی بر ضرورت تدارک اماکن استقرار موقت کسانی که برای کارهای ضروری مثل درمان به شهرهای بزرگ از جمله تهران سفر می‌کنند اما سرپناهی ندارند تاکید کرد و گفت:

«این مردم بندگان خدا و مستضعفان واقعی هستند که نه توان مالی دارند و نه زبانی برای بیان آن و باید برای آنان سرپناه مناسب در نظر گرفته شود.»

او با قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت:

«امروز بنده و سرکار خانم خزعلی در جایگاه اجرایی نشسته‌ایم و دیگر ارایه پیشنهاد و توصیه از سوی ما پذیرفته نیست. معاونت امور زنان و خانواده با مشورت فرهیختگان و صاحبنظران برای حل مشکلات این حوزه به‌ویژه آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، راهکارهای اجرایی و عملیاتی ارایه کند.»

رئیسی از وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و دادگستری خواست بیش از گذشته به قیمت کالاها حساسیت داشته باشند:

«مردم باید درباره تامین معیشت و سفره خود احساس امنیت کنند و بی‌ثباتی در بازار چه ریشه در کم‌کاری بدنه دولت داشته باشد و چه ناشی از سوءاستفاده فرصت‌طلبان باید پیگیری جدی و فوری شود.»

او با قدردانی از وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه به‌دلیل اینکه برای دومین ماه متوالی زمینه پرداخت حقوق و تامین هزینه‌های جاری دولت را بدون استقراض از بانک مرکزی فراهم کردند گفت:

«امیدوارم این رویه ادامه یابد تا گرفتار آنچه پیشینیان به آن مبتلا شدند، نشویم و با استقراض از بانک مرکزیباعث افزایش پایه پولی و نرخ تورم نشویم.»

 

منبع| پایگاه اطلاع رسانی دولت

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان