حوزه‌های علمیه و روحانیت اتاق فکر دولت باشند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 8:49

حوزه‌های علمیه و روحانیت اتاق فکر دولت باشند

شماره: 16370
Aa Aa

به نظرات حوزه‌های علمیه و ارشاد علما نیاز داریم| تورمی که تجربه می‌کنیم در هفتاد سال گذشته بی سابقه بوده اما سیر نزولی تورم آغاز شده است.

سید‌ابراهیم رئیسی‌، رئیس جمهور ایران؛
حوزه‌های علمیه و روحانیت اتاق فکر دولت باشند

سید‌ابراهیم رئیسی‌، رئیس جمهور ایران در سفر استانی هرمزگان و در ارتباط زنده با دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد اظهار داشت:

حوزه علمیه به عنوان قلب انقلاب اسلامی است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، او با تاکید بر این که دین باید در عرصه زندگی اجرا شود گفت:

اجتهاد تمدن‌ساز می‌تواند مبتنی بر مبانی غنی ما بسیاری از سوالاتی که در جامعه وجود دارد را پاسخ دهد. حوزه‌های علمیه به عنوان حامی نظام باید همواره دغدغه انقلاب و پیشرفت امور را داشته باشند و نمی‌توانند نسبت به دغدغه‌های جامعه بی توجه باشند.

‌رئیسی شناخت نیاز جامعه، آمادگی برای نقش آفرینی برای رفع نیازهای جامعه را دو وظیفه سنگین علما و حوزویان دانست و گفت:

علمای ما در این مسیر هرچه داشتند را در طبق اخلاص گذاشتند برای این که علم دین برپا بماند. محوری‌ترین نقطه اجرای عدالت است که همه باید به دنبال آن باشیم. علمای بزرگ ما بر اساس میثاق علم و اقامه عدالت و مبارزه با فساد که با خدای خود بسته‌اند باید خود را برای چنین نقش آفرینی آماده سازند.

او عدالت را مساله محوری دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی دانست و گفت:

چهل سال از پیروزی انقلاب گذشته، کارهای زیادی شده که باید نسبت به آن قدردان بود اما عقب ماندگی‌ها و کاستی‌هایی داریمبه ویژه در حوزه اقتصاد کاستی‌هایی داریم و اگر به فرمایشات امام و رهبری عمل می‌شد وضع ما بهتر از این بود. ما در دولت تلاش می‌کنیم تا عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم. به نظرات حوزه‌های علمیه و ارشاد علما نیاز داریم. حوزه‌های علمیه و روحانیت می‌توانند اتاق فکر دولت باشد، به دولت کمک کنند و پشتیبانی نمایند تا بتوانیم کارها را به سامان برسانیم.

‌رئیسی گفت: 

امروز ذخایر کالای ما در وضعیت بسیار خوبی و اطمینان بخش است و هیچ نگرانی در این زمینه نداریم. صادرات غیر نفتی ما بیش از چهل درصد افزایش یافته است، برگشت منابع به خزانه دنبال می‌شود، نسبت به ذخایر ارزی و ریالی خود نگران نیستیم.

او مسئله تورم را نگرانی مردم و علما دانست و با بیان این که این مساله در اولویت دولت قرار گرفته گفت:

تورمی که تجربه می‌کنیم در هفتاد سال گذشته بی سابقه بوده اما بحمدالله سیر نزولی تورم آغاز شده ‌و اگر همه کمک کنند زمینه برای تغییر و کاستن از مشکلات فراهم شده است و همه باید کمک کنند. دشمن به دنبال ناامید سازی مردم است اما ما در عمل و اجرا تلاش داریم مردم را امیدوار کنیم. شما علمای محترم هم کمک خواهیم کرد و هم دعا خواهید کرد. امیدواریم که با کمک علمای اعلام و حوزه‌های علمیه و جامعه مدرسین دولت بتواند در مسیر رفع مشکلات بهتر از قبل عمل کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان