مصباح یزدی می گوید اسلام در دنیا خواهان دارد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 12:41

مصباح یزدی می گوید اسلام در دنیا خواهان دارد

شماره: 7379
Aa Aa

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم توصیه کرده برای تحول آموزشی و اضافه کردن برنامه های دیگر از سوی جوانان نخبه فکری شود.

اسلام، تنها در ایران نیست؛
مصباح یزدی می گوید اسلام در دنیا خواهان دارد

آیت الله مصباح یزدی گفت: به طلاب مستعد و جوان حوزوی توصیه می کنم برای تحول آموزشی و اضافه کردن برنامه های فکری کنند.

به گزارش اسپادانا خبر، آیت الله مصباح یزدی در همایش نکوداشت علمی پروفسور محمدلگنهاوزن که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد گفت: ایشان دارای ویژگی هایی چون حقیقت جویی است. اما این استاد برای رسیدن به حقیقت، سختیهای زیاد دید و از 40 سال پیش قدم های برجسته برای رسیدن به حقیقت برداشت.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: خصوصیت دوم ایشان هزینه کردن برای رسیدن به حقیقت است. برای رسیدن به دین، خستگی ناپذیر، شجاع و مقاوم بود. این موارد کمتر در کسی پیدا می شود و این در حالی است که در یکی از دانشگاه های آمریکا مشغول تدریس بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: از دیگر ویژگی ایشان تحت تأثیر قرار نگرفتن از تفکرات دیگران است. از شخصیتهای معاصری است که با 40 سال تحقیق در زمینه های مختلف می گوید موضوع حقوق بشر پشتوانه علمی و دلیل عقلی ندارد و بیشتر نظریه سیاسی است.

او اظهار داشت: ایشان زمانی این حرف را می زد که در فضایی مانند آمریکا سالها حضور داشت و مشغول تدریس بود ولی با این حال گرفتار فرهنگ امریکا نمی شود و در مورد حقوق بشر این گونه سخن می گوید.

آیت الله مصباح یزدی گفت: ایشان بزرگ شده امریکا هستند و در حال حاضر رابطه خوبی با والدین خود دارد و آنها از حضورشان در ایران و مسلمان شدنش خوشحال هستند. اما چگونه فردی از گوشه ای از دنیا در مورد اسلام و دین تحقیق می کند و وارد کشوری می شود که سبقه علمی چندانی در گذشته نداشته و در کنار چند طلبه قرار می گیرد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: واقعیت این است اگر کسی صادقانه از خدا بخواهد کسی نمی تواند جلودارش باشد. این که ایشان این گونه عاشق اسلام می شود با این که مسیحی بود، لازم است گفته شود، ایشان ابتدا عاشق حضرت علی(ع) می شود و از این طریق بهتر از هر فردی از دین و اسلام در دنیا دفاع می کند.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: این نشان از این واقعیت است در هر گوشه ای از دنیا، انسان حقیقت جو پیدا می شود و کسی است که بهترین دفاعیات را از اسلام می کند. این همان نگاه توحیدی است.

او اظهار داشت: باید به این مرحله ای برسیم که بدانیم در نشر حقایق دین رسالت سنگینی داریم و نباید از آن غفلت کنیم. بدانیم اسلام، تنها در ایران نیست در دنیا خواهان دارد و این زمانی محقق می شود که دین را به درستی نشر دهیم.

آیت الله مصباح یزدی گفت: سابقه آشنایی ما با ایشان به سالها قبل در امریکا بر می گردد و همین آشنایی وارد ایران و قم شدند و اگر ایشان نبود شاهد تحولات خوب در حوزه فلسفه دین در ایران نبودیم.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: ایشان شخصیت کم نظیر هستند و از خدا می خواهیم وظایف مان در نشر اسلام بهتر و بیشتر بشناسیم و در همین رابطه توصیه می کنیم برای تحول آموزشی و اضافه کردن برنامه های دیگر از سوی جوانان نخبه و خوش فکر و استعدادی فکری شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان