معدل کارایی جمهوری اسلامی بسیار بالاست | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 30 فروردين 1403 - 23:21

معدل کارایی جمهوری اسلامی بسیار بالاست

شماره: 9239
Aa Aa

ابوترابی‌فرد گفته قدرت دفاعی ایران با فرماندهی رهبری به جایگاه فاخری رسیده و در حوزه‌های علمی، اخلاقی و تربیتی قدم‌های بزرگی برداشته شده است.

امام‌جمعه موقت تهران مطرح کرد؛
معدل کارایی جمهوری اسلامی بسیار بالاست

سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام‌جمعه موقت تهران در شورای اداری استان قزوین اظهار کرد: می‌توان از نامه ۵۳ نهج‌البلاغه که حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر نوشتند به‌عنوان قانون اساسی حکومت حضرت علی (ع) یادکرد.

وی ادامه داد: در این نامه علی (ع) برای مالک اشتر چهار مسئولیت گردآوری خراج یا همان مالیات، پیکار با دشمنان، اصلاح کار مردم و آبادسازی شهرها را تعریف می‌کنند و ادبیات حضرت علی (ع) در نامه به مالک اشتر امروز هم زیبا، پرجاذبه و قابل‌طرح با هر اندیشه‌ای است.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه «خراج» در ادبیات دینی درآمدهای مالیاتی حکمران است ادامه داد: بدون یک اقتصاد سالم و مولد و خالق ثروت نمی‌توان به مالیات دست یافت. در حقیقت درآمدهای پایدار مالیاتی متوقف بر اقتصاد مولد و سالم است.

وی بابیان اینکه نیروی انسانی سرمایه‌ای عظیم است اشاره کرد: واژه اصلاح در کلام امیرالمؤمنین علی (ع) تمام ابعاد انسانی را دربرمی گیرد. ارتقا منزلت علمی، اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مردم و ارتقا وضعیت اقتصادی مهم است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد:

اگر نظام اسلامی را در این ۴۰ سال بررسی کنیم معدل کارایی جمهوری اسلامی بسیار بالاست و این معدل فراتر از ظرفیت‌هاست.

وی افزود: نگاه دنیا به ما این است که در این ۴۰ سال جایگاه فاخری را در این چهار حوزه به دست آورده‌ایم اما موفقیت نظام در این حوزه‌ها باهم برابر نیست و برخی از حوزه‌ها مغفول مانده است به عنوان مالیات از جمله این حوزه‌هاست.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه علت غفلت از مالیات توجه به منابع عظیم و سرشار نفت و گاز است تشریح کرد: بودجه‌ریزی بر اساس هزینه‌ها بوده و مالیات مغفول مانده است. یکی از علل افرایش هزینه‌ها این است که هزینه‌ها را بر اساس درآمدها تعریف نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این روزها کاندیدا سخن از خلق ثروت و درآمد می‌کنند. آن‌ها با کدام منطق و تحلیل علمی این سخنان را مطرح می‌کنند؟ مردم در سخنرانی‌های تبلیغاتی از کسانی که عنوان می‌کنند هزینه‌ها را افزایش می‌دهند بپرسند منابع درآمدیشان کجاست؟ در حقیقت این کاندیداها از منابعی سخن می‌گویند که ثمره آن افزایش فقر در جامعه و رشد تورم است.

ابوترابی‌فرد گفت: بدون تردید هر جامعه‌ای با دشمنانی روبه‌رو است اولاً باید آنان را شناخت و سپس به مبارزه با آنان پرداخت که این امر درنهایت موجب امنیت می‌شود. رصد دشمن و مقابله مقتدرانه با دشمن مهم است.

وی با اشاره به اینکه بودجه دفاعی ایران با کوچک‌ترین کشورهای دنیا قابل‌مقایسه نیست تصریح کرد: در حوزه نظامی رتبه ایران ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارتقا و جایگاه فاخری پیداکرده است. این در حالی است که منابع مالی در خلق قدرت کشور کمترین نقش را داشته است و سپاه و ارتش با اندیشه، فکر، علم و استفاده بهینه از منابع این اقتدار را با حداقل هزینه کسب کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: قدرت دفاعی کشور با فرماندهی رهبری به این جایگاه فاخر رسیده است و شهید سلیمانی و نیروهای سلحشور نماد این اندیشه، دانش، ایثار، بصیرت، دشمن‌شناسی، تقابل منطقی با دشمن هستند.

وی عنوان کرد: در حوزه‌های علمی، اخلاقی و تربیتی قدم‌های بزرگی برداشته شده است و با توجه به جنگ فرهنگی غرب علیه ایران توانسته‌ایم ارزش‌ها و بسیاری از اصول و مبانی انقلاب را حفظ کنیم.

ابوترابی‌فرد گفت: خسارت‌های جنگ تحمیلی ۸۰۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است در حالی که مجموع درآمدهای ارزی نفت طی ۴۰ سال گذشته معادل ۱۴۰۰ میلیارد دلار بوده است ولی شما شاهد عمران و آبادانی و در حقیقت انقلاب عظیمی در زیرساخت‌های کشور هستید.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان