موافقت رهبر مخالفان ونزوئلا با مداخله نظامی آمریکا | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 30 فروردين 1403 - 22:27

موافقت رهبر مخالفان ونزوئلا با مداخله نظامی آمریکا

شماره: 6708
Aa Aa

گوایدو گفته: هر آنچه را که لازم باشد باید برای نجات انسان ها و جلوگیری از مرگ کودکان انجام بدهیم؛ وضعیت جاری به بهای جان انسان ها تمام می شود.

مادورو مانع از ورود کمک های آمریکا به ونزوئلا شد؛
موافقت رهبر مخالفان ونزوئلا با مداخله نظامی آمریکا

خوآن گوآیدو، رئیس جمهوری دورۀ انتقالی ونزوئلا در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت که برای بیرون راندن نیکلاس مادورو از قدرت و پایان دادن به بحران این کشور آماده است با مداخلۀ نظامی آمریکا موافقت کند.

به گزارش اسپادانا خبر، در این مصاحبه رئیس پارلمان ونزوئلا که برای برگزاری انتخابات آزاد خود را جانشین مادورو اعلام کرده،\ گفته است : "هر آنچه را که لازم باشد برای نجات جان انسان ها و برای جلوگیری از مرگ کودکان باید انجام بدهیم."

رئیس جمهوری دورۀ انتقالی ونزوئلا می گوید : " با استفاده از حق حاکمیت ملی و اختیارات خود هر آنچه را که امکانپذیر است انجام خواهیم داد." او گفته است که در ونزوئلا کنونی ادامۀ وضعیت جاری هر روز به بهای جان انسان ها تمام می شود و برای پایان دادن به غصب قدرت سیاسی توسط نیکلاس مادورو از همۀ اختیارات قانونی و ملی خود استفاده می کنیم.

بحران اقتصادی ونزوئلا که دارای سومین ذخایر نفتی جهان است به قحطی و گرسنگی در این کشور تبدیل شده است. به گزارش سازمان ملل از سال ۲٠١۵ بیش از دو میلیون نفر از مردم ونزوئلا این کشور را ترک کرده اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که خوآن گوآیدو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت شناخته گفته است که به کارگیری ارتش آمریکا برای بیرون راندن نیکلاس مادورو از قدرت یکی از گزینه های او است.

کمک های بشردوستانۀ آمریکا به ونزوئلا در انبارهای کلمبیا انباشت شده است و نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا گفته است که مانع از ورود این کمک ها به کشورش خواهد شد.     

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان