نیروهای آمریکا را تهدید نکنید | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 10:01

نیروهای آمریکا را تهدید نکنید

شماره: 23909
Aa Aa

ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم اما حملات و تهدیدهای شبه نظامیان همسو با ایران کاملا غیرقابل قبول است و ما هر اقدام لازم را برای محافظت از نیروهای خود انجام خواهیم داد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بغداد؛
نیروهای آمریکا را تهدید نکنید

وزیر امور خارجه آمریکا در بغداد گفت:

ارسال یک پیام بسیار واضح برای هر کسی که ممکن است به دنبال سوء استفاده از درگیری در غزه برای تهدید نیروهای ما در اینجا یا هر جای دیگر در منطقه باشد بسیار مهم بود:  این کار را نکنید.

 به گزارش اسپادانا خبر، آنتونی بلینکن افزود:

من خیلی واضح گفتم که حملات و تهدیدهای شبه نظامیان همسو با ایران کاملا غیرقابل قبول است و ما هر اقدام لازم را برای محافظت از نیروهای خود انجام خواهیم داد. ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم - ما این را خیلی واضح اعلام کرده ایم - اما برای محافظت از پرسنل خود چه نظامی و چه غیرنظامی، آنچه را که لازم است انجام خواهیم داد.

وی بیان کرد که السودانی، نخست وزیر عراق، حملات علیه نیروهای ما، تهدید علیه نیروهای ما را به وضوح محکوم کرده است و عزم خود را برای انجام آنچه لازم است برای اطمینان از اینکه چنین اتفاقی نمی‌افتد بنابراین گفتگوی صریح و مهمی داشتیم. به طور گسترده‌تر ما بسیار سخت کار می‌کنیم تا مطمئن شویم که درگیری در غزه تشدید نمی‌شود و به جاهای دیگر سرایت نمی‌کند - چه اینجا باشد، چه در جاهای دیگر منطقه. این کار بسیار حیاتی و فوری دیپلماسی آمریکایی است و این همان چیزی است که ما در طول این سفر نیز درگیر آن بوده ایم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان