هلال احمر ایران از یک فرمانده سابق سپاه شکایت کرد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 9:19

هلال احمر ایران از یک فرمانده سابق سپاه شکایت کرد

شماره: 7366
Aa Aa

در این اطلاعیه آمده: سعید قاسمی به استفاده از پوشش هلال احمر برای اهداف نظامی در زمان جنگ بوسنی اقرار و از اصول این سازمان سوءاستفاده کرده است.

با انتشار یک اطلاعیه؛
هلال احمر ایران از یک فرمانده سابق سپاه شکایت کرد

در پی انتشار ویدئویی از سعید قاسمی، یکی از فرماندهان بازنشسته نظامی درباره استفاده از پوشش هلال احمر در جریان جنگ بوسنی، جمعیت هلال احمر ایران، در اطلاعیه ای از شکایت این نهاد از وی به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر در این اطلاعیه آمده است:

هلال احمر هیچ گاه اجازه استفاده از نشان‌واره و لباس خود را به نیروهای نظامی نمی دهد. این نهاد بین المللی طبق کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو در مخاصمات مسلحانه بی طرف است زیرا کار مهمی به نام حمایت از انسانیت و کمک به افراد غیرنظامی دارد.

اگر فرد یا نهادی از نشان و لباس جمعیت هلال احمر ایران در مسیری مغایر با اهداف و اصول این نهاد بین المللی سوءاستفاده کرده، قطعا بدون اجازه و هماهنگی این جمعیت بوده است که اگر قرار بر هماهنگی و اجازه هم باشد، قطعا اجازه چنین اقدامی داده نمی‌شود.

بدین ترتیب به دنبال اقرار سعید قاسمی از فرماندهان سابق نظامی به استفاده از پوشش هلال احمر برای اهداف نظامی در زمان جنگ بوسنی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از وی به مراجع قضایی شکایت کرده و حق پیگیری این موضوع را تا زمان رسیدن به نتیجه برای خود محفوظ می داند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان