هیچ بیمارستان دولتی بعد از انقلاب در اصفهان ساخته نشده است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 30 فروردين 1403 - 7:35

هیچ بیمارستان دولتی بعد از انقلاب در اصفهان ساخته نشده است

شماره: 10368
Aa Aa

طاهره چنگیز با اشاره به فرسودگی بیمارستان‌های استان اصفهان گفته جدیدترین بیمارستان اصفهان، الزهرا است که سال ۱۳۵۲ تأسیس شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد؛
هیچ بیمارستان دولتی بعد از انقلاب در اصفهان ساخته نشده است

طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بازدید از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به مقایسه اعتبارات پژوهشی کشور در هفت دانشگاه در سال‌های ۹۶-۹۹، اظهار کرد:

یک عقب ماندگی از نظر اعتبارات پژوهشی دانشگاه و مؤسسه وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشاهده می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر، وی با بیان اینکه بودجه پژوهشی مطلق و سرانه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به صورت قابل ملاحظه‌ای کمتر از سایر دانشگاه‌ها است افزود: رویکرد ما در این دانشگاه جامعه محوری و افزایش بهره‌وری است بنابراین پژوهش‌ها را با هدف توسعه پیگیری می‌کنیم.

وی از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، حمایت از پروژه‌های پژوهشی در حوزه فناوری سلامت را خواستار شد و گفت: حمایت در این حوزه مشکل جامعه را حل می‌کند و بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

وی به فرسودگی بیمارستان‌های استان اصفهان اشاره کرد و افزود: هیچ بیمارستان دولتی بعد از انقلاب در اصفهان ساخته نشده است و همه توسعه بوده است؛ جدیدترین آن بیمارستان الزهرا است که سال ۱۳۵۲ تأسیس شد. در این راستا باید بیمارستان‌های مرجع و جدید جایگزین بیمارستان‌های میراثی با قدمت ۷۰ سال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: احداث بیمارستان فارابی در مساحت ۹۶ هکتار ضروری است تا اگر روزی بیمارستان الزهرا با ۸۰۰ تخت فعالیت امکان فعالیت نداشت بیمارستان فارابی را داشته باشیم.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان