هیچ سخنی از سازش توسط رهبر انقلاب به میان نیامده است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 19:58

هیچ سخنی از سازش توسط رهبر انقلاب به میان نیامده است

شماره: 17864
Aa Aa

الجزیره به نقل از وزیر خارجه قطر گفته رهبری ایران به هیئت قطری اعلام کرده که "آماده سازش درباره پرونده ایران است"؛ شیطنت‌ رسانه‌ای و تبلیغاتی است.

واکنش خطیب زاده به نقل قول دیدار رهبری با امیر قطر؛
هیچ سخنی از سازش توسط رهبر انقلاب به میان نیامده است

در ساعات گذشته با ارجاع به یک خبر شبکه الجزیره درباره دیدار اخیر امیر قطر با رهبر انقلاب این ترجمه از خبر مذکور دست به دست می‌شود که وزیر خارجه قطر گفته رهبری ایران به هیئت قطری اعلام کرده که "آماده سازش درباره پرونده ایران است".

به گزارش اسپادانا خبر، خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به این موضوع به تسنیم گفته است:

اولاً چنین روایتی از دیدار کاملاً غلط است و ثانیاً به نظر می‌رسد حتی در ترجمه از الجزیره هم دقت کافی صورت نگرفته و یک شیطنت‌ رسانه‌ای و تبلیغاتی نیز در میان است. رهبر معظم انقلاب هیچ سخنی از سازش به میان نیاورده بلکه به امیر قطر فرمودند "ما همیشه گفته‌ایم که مذاکرات باید نتیجه‌دار باشد نه وقت تلف کردن. آمریکا‌یی‌ها می‌دانند که برای این کار باید چه اقدامی انجام بدهند".

او می گوید:

از مضمون فرمایش رهبر معظم انقلاب کاملاً مشخص است که توپ در زمین آمریکاست که باید برای اجرای تعهداتش تصمیم سیاسی عاقلانه بگیرد.

سایر مقامات ایران نیز تاکید کرده‌اند ایران همچون گذشته به دنبال رسیدن به توافق منصفانه‌ای است که آمریکا را به اجرای تعهداتش در برجام برگرداند. با این حال ماه ها و سالهاست که دولت آمریکا با زیاده خواهی و دبه های متعدد از بازگشت به تعهداتش طفره میرود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان