واردات کابل برق به جای استنت قلب با ۲ میلیون یورو ارز دولتی | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 6:29

واردات کابل برق به جای استنت قلب با ۲ میلیون یورو ارز دولتی

شماره: 8097
Aa Aa

نمکی با اشاره به واردات داروهای تاریخ مصرف گذشته گفته: برخی افراد بازداشت شده و در حال بازجویی هستند.

وزیر بهداشت ایران خبر داد؛
واردات کابل برق به جای استنت قلب با ۲ میلیون یورو ارز دولتی

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، وزیر بهداشت در سومین جلسه هیأت امنای مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در جمع خبرنگاران افزود:

حدود چهار ماه است که گروه‌هایی به صورت چراغ خاموش در زمینه ارزهایی که توسط شرکت‌های واردکننده تجهیزات پزشکی گرفته شده است، کار می‌کنند. در زمینه اینکه این ارزها کجا مصرف شده و چه کسانی دریافت کرده اند، عده‌ای تخلفاتی داشتند که در حال رسیدگی هستیم و با این موارد برخورد قانونی می‌کنیم.

نمکی با بیان اینکه داروهای تاریخ مصرف گذشته در برخی موارد وارد شده است گفت: با این موضوع‌ها برخورد می‌کنیم. همچنین با ۲ میلیون یورو ارز دریافتی، به جای استنت قلب، کابل برق وارد شده است. مواردی نیز وجود دارد که با دریافت ارز دولتی، تجهیزات وارد شده و به بخش خصوصی منتقل شده است. در تجهیزات پزشکی سامانه به روزی ایجاد می‌کنیم تا مشاهده شود چه کسی ارز دریافت و چه چیزی وارد کرده است. درباره دارو نیز ثبت و ضبط درست نبوده است. این قول را می‌دهم که برای حمایت از بیت المال از هیچ کاری کوتاهی نمی‌کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:

برخی افراد که در سازمان غذا و دارو با شرکت‌های متخلف همراهی کردند، بازداشت شده و در حال بازجویی هستند و اعترافاتی نیز کردند. مصمم هستیم که سازمان غذا و دارو را در نهایت پاکیزگی برای خدمت به مردم آماده کنیم.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان