وزارت بهداشت ایران خواستار تعطیلی سراسری ایران شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 10:04

وزارت بهداشت ایران خواستار تعطیلی سراسری ایران شد

شماره: 13121
Aa Aa

در این اطلاعیه آمده در صورت عدم تعطیلی سراسری حداقل ۲۰ هزار نفر از ایرانیان فوت کرده و آمار روزانه فوت ناشی از کرونا به بالای ۶۰۰ نفر خواهد رسید.

در اطلاعیه وزارت بهداشت و درمان ایران آمد؛
وزارت بهداشت ایران خواستار تعطیلی سراسری ایران شد

معاونت بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در اطلاعیه ای تصریح کرد:

۲۵۷ شهرستان شامل همه مراکز استانها و کلانشهرها در وضعیت قرمز قرار گرفته اند. همچنین ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان آبی هستند.

به گزارش اسپادانا خبر، در این اطلاعیه آمده است:‌

سرعت افزایش بستری در خیز سراسری چهارم به مراتب شدیدتر از خیزهای قبلی است و ضروری است ستاد ملی کرونا بلافاصله دو هفته تعطیلی کامل سراسری (شامل تمامی ادارات دولتی، شرکتها و اصناف غیر ضروری)، منع کامل سفر (شامل خودروهای شخصی و وسایل نقیله عمومی)، بیرون بر شدن همه رستورانها و غذاخوری هتل‌ها، محدودیت جدی تردد شامگاهی و اعمال جرایم سنگین برای هرگونه مراسم یا تجمعات در سراسر کشور وضع کند. در غیر این‌ صورت، باید منتظر فوت حداقل ۲۰ هزار نفر از هم میهنان باشیم. آمار روزانه فوت نیز ممکن است به بالای ۶۰۰ نفر در روز برسد.

ر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت تاکنون یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۳۹۴ به طور قطعی به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۶۳ هزار و ۵۰۶ جان باخته اند.

آمار جانباختگان کرونا بعد از نوروز دوباره سه رقمی شده و رکورد مبتلایان روزانه کرونا نیز با شناسایی ابتلای قطعی ۱۷ هزار و ۴۳۰ بیمار جدید شکسته شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان