وضعیت فعلی بانوان ایران قابل قبول نیست | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 10:44

وضعیت فعلی بانوان ایران قابل قبول نیست

شماره: 6951
Aa Aa

معاون روحانی در امور زنان و خانواده می گوید: مجلس در حال بررسی طرح هایی برای برخورد با خشونت بر علیه زنان و بر اساس شریعت اسلامی است.

خانواده نباید فدای فعالیت‌های اجتماعی بانوان شود؛
وضعیت فعلی بانوان ایران قابل قبول نیست

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با وجود تمام پیشرفت های صورت گرفته، وضعیت فعلی بانوان همچنان قابل قبول نیست و با موانعی مواجه هستیم که تلاش ها برای رفع این موانع ادامه دارد.
به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در افتتاحیه اولین دوره بین المللی مطالعات زنان در دانشگاه ادیان و مذاهب قم عنوان کرد: در جمهوری اسلامی ایران، بانوان در زمینه‌های مختلف اجتماعی در حال فعالیت هستند. در زمینه ورزش، ورزشکاران خانم بسیاری داریم و یک سوم مدال‌های ورزشی ما در میادین بین المللی توسط خانم ها کسب شده است.
او با اشاره به نقش امام خمینی درتغییر نگاه به حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی افزود: امام خمینی جایگاه آزادی خواهانه و در عین حال اسلامی برای فعالیت بانوان در کشور فراهم کرد؛ اکنون کرامت انسانی به ویژه کرامت بانوان در جمهوری اسلامی از جایگاه برجسته‌ای برخوردار است.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: در ۴۰سال گذشته پیشرفت‌های زیادی در نقش آفرینی اجتماعی زنان به وجود آمده است که این افتخاری برای جمهوری اسلامی است.
او ادامه داد: با وجود تمام پیشرفت های صورت گرفته وضعیت فعلی بانوان همچنان قابل قبول نیست و با موانعی مواجه هستیم که تلاش ها برای رفع این موانع ادامه دارد.
ابتکار تصریح کرد: افزایش چشمگیر تحصیل زنان در دانشگاه ها از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است؛ خانواده به عنوان یک موضوع مهم در اسلام همواره مورد تاکید بوده است و جمهوری اسلامی ایران با تدوین سیاست هایی پیرامون نقش آفرینی بانوان در جامعه به دنبال حضور موثر بانوان در جامعه است.
او گفت: اکنون بیش از ۷۰درصد زنان روستایی و ۹۰درصد بانوان شهری با سواد هستند که این آمار در مقایسه با قبل از انقلاب پیشرفت بسیاری داشته است؛ آمار باسواد زنان در ایران نشان دهنده حضور موثر آنان در اجتماع است.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: نباید خانواده را فدای فعالیت‌های اجتماعی بانوان کرد؛ دولت و مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین مختلف کارهای زیادی انجام داده اند تا نقش آفرینی بانوان در جامعه منجر به خدشه وارد شدن به نقش بانوان به عنوان محور اساسی خانواده نشود.
او خاطرنشان کرد: بستر سازی برای فعالیت اجتماعی بانوان در کنار حضور محوری در خانواده بسیار با اهمیت است و باید در تصمیم گیری‌ها به این موضوع توجه شود.
ابتکار عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرح هایی برای تدوین قوانین برخورد با خشونت علیه زنان و مسائل مبتلا به بانوان بر اساس شریعت اسلامی است و امیدواریم قوانین خوبی در این زمینه اجرایی شود.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان