ولادیمیر پوتین یک قصاب است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 5:58

ولادیمیر پوتین یک قصاب است

شماره: 17240
Aa Aa

بایدن خواستار تغییر حکومت در روسیه شد؛ به خاطر خدا این مرد نمی تواند در قدرت باشد| پوتین آنقدر گستاخ است که می گوید به دنبال نابودی نازی گرایی است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در ورشو؛
ولادیمیر پوتین یک قصاب است

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در ورشو و در دیدار با آندری دودا، همتای لهستانی خود اجرای ماده ۵ پیمان ناتو را یک «وظیفه مقدس» خواند.

به گزارش اسپادانا خبر، در ماده ۵ پیمان ناتو حمله به یک کشور عضو به مثابه حمله به کلیه اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی محسوب می‌شود.

رئیس جمهوری ایالات متحده گفت:

برای ایالات متحده عمل به این بخش از پیمان ناتو وظیفه‌ای مقدس محسوب می‌شود.

وی با اشاره به یک نقل قول قدیمی لهستانی با مضمونِ «برای آزادی ما و شما» خطاب به رئیس جمهوری لهستان گفت که می‌تواند روی این تعهد ایالات متحده نسبت به اجرای ماده پنجم ناتو حساب کند.

 او گفت مطمئن نیست که اعلام جدید روسیه برای تمرکز حمله خود بر منطقه دُنباس اوکراین به معنای تغییر استراتژی مسکو در جنگ است. 

جو بایدن همچنین در جریان دیدار با پناهجویان اوکراینی در ورشو که به صورت مستقیم از شبکه‌های خبری لهستان پخش می‌شد در پاسخ به سؤال یک خبرنگار در باره همتای روس خود گفت:

با توجه به آنچه بر سر این پناهجویان آمده ولادیمیر پوتین یک قصاب است.

  •  

جو بایدن در سخنانی در ورشوی لهستان با بیان اینکه جهان باید برای یک جنگ طولانی آماده شود خواستار تغییر حکومت در روسیه شد و گفت پوتین نمی تواند در قدرت باقی بماند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت:
به خاطر خدا این مرد نمی تواند در قدرت باشد.

بایدن همچنین با هشدار به پوتین گفت:

اصلا به فکر ورود به حتی یک وجب قلمرو ناتو نباش.

بایدن تکرار کرد آمریکا وارد جنگ در اوکراین نخواهد شد:

نیروهای آمریکایی برای درگیری با نیروهای روسیه در اروپا حضور ندارند بلکه آنها برای دفاع از متحدان ناتو در اروپا هستند. ولادیمیر پوتین آنقدر گستاخ است که می گوید به دنبال نابودی نازی گرایی در اوکراین است. این یک دروغ است. او با حمله خود به اوکراین دموکراسی را خفه کرده است. در طول ۳۰ سال گذشته نیروهای خودکامه در سراسر جهان احیا شده اند. ویژگی های همه این نیروها مشابه است.آنها به حاکمیت قانون، آزادی دموکراتیک و حقیقت بی اعتنا هستند.

رئیس جمهوری آمریکا خطاب به مردم اوکراین گفت که آمریکا در کنار آنها ایستاده است:

هراس نداشته باشید. ما دوباره در نبرد بزرگ برای آزادی، نبرد بین دموکراسی و خودکامگی، بین آزادی و سرکوب  سر بر افراشتیم. در این نبرد ما باید قاطع باشیم. در این نبرد ظرف چند روز یا ماه به پیروزی دست نخواهیم یافت بلکه باید خود را برای یک نبرد طولانی پیش رو آماده کنیم.

رییس جمهور آمریکا خطاب به مردم روسیه گفت آنها دشمن آمریکا نیستند:

من همیشه مستقیم و صادقانه با  مردم روسیه صحبت کرده ام. باید بگویم که شما مردم روسیه دشمن ما نیستید. من باور نمی کنم که از کشتن کودکان و پدربزرگ ها و مادربزرگ های بی گناه یا تخریب بیمارستان ها، مدارس، زایشگاه ها بوسیله موشک ها و بمب های روسیه استقبال می کنید.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان