وکلای ایران باید نقض حقوق بشر علیه ملت‌های مظلوم را محکوم کنند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 16:52

وکلای ایران باید نقض حقوق بشر علیه ملت‌های مظلوم را محکوم کنند

شماره: 12456
Aa Aa

رئیسی با بیان اینکه کانون وکلا یک کانون مستقل اما درون نظام تعریف می‌شود بر تقویت نظارت درون سازمانی در کانون وکلا تصریح کرده است.

رئیس قوه قضاییه در دیدار با اتحادیه کانون‌های وکلا؛
وکلای ایران باید نقض حقوق بشر علیه ملت‌های مظلوم را محکوم کنند

سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ایران در دیدار با هیات رئیسه اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری و برخی از روسای کانون‌های وکلای دادگستری ایران از اقدام اتحادیه کانون وکلای دادگستری در تقدیم آیین نامه پیشنهادی جدید وکالت به قوه قضاییه پس از ۷۰ سال تقدیر کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، رئیسی با توصیه به اعضای کانون وکلا برای اصلاح برخی موارد خلاف قانون در آیین نامه پیشنهادی جدید وکالت گفت:

هم آنچه که به امضاء می‌رسد باید قانونمند باشد و هم در آنچه که کانون وکلا پیشنهاد می‌دهد نباید موردی خلاف قانون وجود داشته باشد.

رئیسی با بیان این که ما از نقطه نظرات مفید و سازنده کانون وکلا استقبال می‌کنیم عنوان کرد:

در همه بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌هایی که صادر کرده ایم از جمله سند تحول قضایی، تلاش شده تا همه موارد مبتنی بر قانون باشد.

رئیسی با بیان این که وکلا باید در خصوص نقض صریح قوانین حقوق بشری در دنیا اعلام نظر کنند از وکلا و کانون وکلا خواست در تریبون‌های خود بر علیه موارد تقض حقوق بشر در عرصه‌های ملی و بین المللی علیه ملت‌های مظلوم اعلام موضع کنند.

رئیس قوه قضاییه ضمن تاکید بر تقویت نظارت درون سازمانی در کانون وکلا تصریح کرد:

کانون وکلا باید نخستین مدعی برخورد با وکلای متخلف باشد چرا که این کار منجر به پاکسازی و تقویت جریان وکالت در کشور خواهد شد. نظارت درون سازمانی برای کانون وکلا خصوصا در استان‌ها بسیار حائز اهمیت است. ورود افراد به حوزه وکالت، نظارت بر کار وکلا و همچنین شفافیت ارتباط وکلا با موکلین از جمله مواردی است که در ساماندهی نظام وکالت باید به آن‌ها توجه شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه کانون وکلا یک کانون مستقل اما درون نظام تعریف می‌شود گفت:

تقویت نظارت درون سازمانی، تقویت مبارزه با فساد، تقویت دسترسی مردم به وکیل و همچنین تقویت اختیارات بر اساس قانون باید در تدوین آیین نامه وکالت مورد توجه قرار بگیرد. نباید دسترسی به وکیل آنچنان سخت باشد که تا به فردی پیشنهاد می‌شود برای حل مشکلش به وکیل مراجعه کند، بگوید توان هزینه کردن برای گرفتن وکیل را ندارم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان