پایان بدون نتیجه دومین نشست رهبران آمریکا و کره شمالی | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 5:01

پایان بدون نتیجه دومین نشست رهبران آمریکا و کره شمالی

شماره: 6924
Aa Aa

در بخشی از بیانیه کاخ سفید آمده: علی‌رغم دیدار «سازنده و بسیار خوبی» که برگزار شده اما ترامپ و کیم فعلا به توافقی حول موضوعات مورد بحث نرسیده‌اند.

امیدواری تیم‌های دو طرف به نشست مجدد در آینده؛
پایان بدون نتیجه دومین نشست رهبران آمریکا و کره شمالی

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی بدون رسیدن به توافق، محل نشست در پایتخت ویتنام را ترک کردند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، بعد از پایان زودهنگام و غیرمنتظره دومین دیدار «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ویتنام، کاخ سفید اعلام کرد که توافقی بین دو حاصل نشده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که علی‌رغم دیدار «سازنده و بسیار خوبی» که برگزار شد اما ترامپ و کیم فعلا به توافقی حول موضوعات مورد بحث نرسیده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «رئیس‌جمهور ترامپ و رئیس کیم دیدارهای بسیار خوب و سازنده‌ای در تاریخ‌های 27 و 28 فوریه 2019 در هانوی، ویتنام برگزار کردند. این دو، راه‌های متعدد برای پیشبرد خلع سلاح اتمی و موضوعات اقتصادی را بررسی کردند. در حال حاضر توافقی حاصل نشد اما تیم‌های دو طرف به نشست (مجددی) در آینده امیدوار هستند».

شبکه «ان‌بی‌سی» به نقل از مقام‌های کنونی و سابق دولت آمریکا گزارش داده است که واشنگتن از درخواست اطلاع از تمام ابعاد و جنبه‌های برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی عقب‌نشینی کرده است.

این در حالی است که در مذاکرات یک دهه پیش کره شمالی و گروه متشکل از اتحادیه اروپا و آمریکا که با شکست مواجه شد اختلاف اصلی در مورد اصرار غرب برای اطلاع کامل از ابعاد برنامه اتمی پیونگ‌یانگ بود.

رئیس‌جمهور آمریکا که در ابتدای مذاکره با کره شمالی خلع سلاح کامل اتمی پیونگ‌یانگ را به عنوان هدف دولتش اعلام کرده بود در روزهای گذشته گفته برای تحقق این هدف عجله‌ای ندارد و همین که کره شمالی آزمایش‌های موشکی و اتمی خود را متوقف کرده مایه خرسندی آمریکاست.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان