پایگاه عین الاسد آمریکا هدف حمله موشکی قرار گرفت | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 11:57

پایگاه عین الاسد آمریکا هدف حمله موشکی قرار گرفت

شماره: 12822
Aa Aa

یک پیمانکار عیرنظامی به دلیل سکته قلبی کشته شده و نیروهای آمریکایی از هلیکوپترهای اسپانیایی برای تخلیه سربازان مجروح آمریکایی استفاده می‌کنند.

اصابت ۱۰ موشک به پایگاه عین الاسد؛
 پایگاه عین الاسد آمریکا هدف حمله موشکی قرار گرفت

یک منبع اعلام کرد که پایگاه عین الاسد در استان الأنبار هدف حمله موشکی قرار گرفت.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از شفق نیوز، وی با اعلام این خبر تصریح کرد:

چهار موشک کاتیوشا این پایگاه را که محل حضور نیروهای آمریکایی است هدف قرار دادند.

 شبکه الجزیره به نقل از منابع امنیتی عراق از اصابت ۱۰ موشک به نزدیکی مکان حضور نیروهای آمریکایی در پایگاه عین الاسد خبر داده است.

صابرین نیوز گزارش داده صدای انفجار از این پایگاه به گوش رسیده و نیروهای آمریکایی از هلیکوپترهای اسپانیایی برای تخلیه تعدادی از سربازان مجروح آمریکایی استفاده می‌کنند.

گزارش شده آژیرهای خطر در پایگاه به صدا درآمده و بخشی از پایگاه که مورد استفاده نیروهای آمریکایی است هدف حملات قرار گرفته است و ستون‌های دود از این پایگاه نظامی در غرب عراق مشاهده می‌شود.

ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا نیز ضمن تایید حمله موشکی به پایگاه عین الاسد در غرب عراق بیانیه ای درباره جزئیات این حمله منتشر کرد.

در این بیانیه‌ آمده است:

۱۰ راکت، پایگاه هوایی عین الاسد را که در آن نیروهای ائتلاف نیز حضور دارند، حدود ساعت ۷:۲۰ صبح به وقت عراق هدف قرار دادند. عراق مسئولیت تحقیقات درخصوص این حمله را برعهده دارد و اطلاعات بیشتری در صورتی که در دسترس قرار بگیرد ارائه می‌شود.

شبکه اسکای نیوز از مرگ یک پیمانکار عیرنظامی به دلیل سکته قلبی در پی حمله مذکور خبر داد.

گروه اطلاع رسانی امنیتی عراق نیز در بیانیه‌ای در خصوص هدف قرار گرفتن پایگاه عین الاسد اعلام کرد:

۱۰ راکت از نوع "گراد" به پایگاه عین الاسد اصابت کرد اما خسارت‌های شایان ذکری بر جای نگذاشت. نیروهای امنیتی سکوی شلیک این راکت‌ها را پیدا کرده و جزئیات بیشتری نیز ارائه خواهد شد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان