پیشنهاد آزادی تعداد دیگری از محکومان امنیتی ایران داده شده است | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 22:39

پیشنهاد آزادی تعداد دیگری از محکومان امنیتی ایران داده شده است

شماره: 14346
Aa Aa

او گفته آن گروه از محکومان که اصلاح شده و توبه کرده اند و رفتار، اخلاق و عملکرد آن‌ها در داخل زندان امیدوار کننده است از رافت سلامی برخوردار می شوند.

القاصی مهر، دادستان عمومی و انقلاب تهران؛
پیشنهاد آزادی تعداد دیگری از محکومان امنیتی ایران داده شده است

 القاصی مهر، دادستان عمومی و انقلاب تهران در بازدید از زندان تهران بزرگ اظهار داشت:

اخیراً درباره زندانیان امنیتی ریاست قوه قضاییه دستور ویژه‌ای صادر کرده که وضعیت این افراد بررسی شود تا در مورد کسانی که استحقاق کمک دارند و اصلاح شدند و توبه کردند از نهاد‌های ارفاقی و همچنین از عفو و آزادی مشروط استفاده شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، وی ادامه داد:

پیشنهاد آزادی مشروط تعدادی را به دادگاه ارائه دادیم و آن‌ها نیز موافقت کردند. بر اساس دستور آقای محسنی اژه‌ای لیست تعدادی که شرایط آزادی مشروط نداشتند ولی رفتار و اخلاق و عملکرد آن‌ها در داخل زندان اثربخش بوده و امیدوار کننده هست و آثار اصلاحی را در رفتار آن‌ها می‌بینیم به ریاست قوه قضاییه داده ایم تا آنان از رافت سلامی برخوردار شوند و در کمیسیون عفو مطرح شوند. نگاه و رویکرد شخص ریاست قوه قضاییه و دیگر همکاران این است که در مجموعه زندان تا جایی که امکانپذیر است و قانون اجازه می‌دهد هم زمینه اصلاح و بازگشت افراد را به جامعه فراهم کنیم و هم از آثار آلام و درد و رنج خانواده زندانی کاسته شود.

او گفت:

پرونده تمامی کسانی که محکومیت آن‌ها جرائم خاص امنیتی است را تک به تک بررسی کردیم و وضعیت رفتاری آن‌ها در داخل زندان مورد ارزیابی قرار گرفت. شرایط آن‌ها را از حیث میزان حبس بررسی کردیم و بنا هم بر این است که نهایت رافت اسلامی در موردشان اعمال شود. با همین رویکرد ۷ نفر از محکومین امنیتی با آزادی مشروط و یا عفو آزاد شده اند. ریاست قوه قضاییه دستور ویزه‌ای در این ارتباط صادر کرده است و دستور داده که پرونده مابقی هم بررسی شود و آن‌هایی که واقعاً استحقاق و شرایط دارند حتماً مشمول عفو قانونی قرار گیرند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان