چهار سال اول دولت من دوران طلایی اقتصاد ایران در ۵۰ سال گذشته بود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 1:01

چهار سال اول دولت من دوران طلایی اقتصاد ایران در ۵۰ سال گذشته بود

شماره: 13704
Aa Aa

روحانی با بیان این که همه خوب هستند به جز دولت و اجازه ندادم جنگ بشود گفته این ها که می‌خواهند قدرت را در دست بگیرند از کره مریخ آمده‌ اند.

اگر در ۴۲ سال گذشته فساد بوده برای چه انقلاب کردیم؟
چهار سال اول دولت من دوران طلایی اقتصاد ایران در ۵۰ سال گذشته بود

حسن روحانی، رییس جمهور ایران در جلسه هیات دولت با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد ریاست جمهوری و با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق گفت:

متاسفانه در این روزها بحث اخلاق صدمه جدی دیده است. آغاز اخلاق همان راستگویی و همان وفای به عهد و این است که حقیقت‌ها را تحریف نکنیم. اگر خدای ناکرده ناصحیح گفته شود اذهان مردم را به گونه ای مشوش می‌کند که نسبت به اصل نظام دچار تردید ‌شوند. 

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او ادامه داد:

در این انتخابات جفا و ظلم‌های بسیار بدی شد. یک مورد از جفاها را مقام معظم رهبری در زمینه احراز صلاحیت‌ها اشاره فرمودند که مساله مهمی بود. ایشان هم دستور دادند جبران شود، حالا جبران شود یا نه، مساله دیگری است اما در این انتخابات جفاهای فراوانی شد. به نظر من بدترین جفا در این انتخابات جفای به خود نظام است. اگر در ۴۲ سال گذشته نقض قانون، فساد و زیر پا گذاشتن حقوق، رعایت نکردن مصالح بود و اگر همه اقدامات بر خلاف مصلحت جامعه و کشور باشد برای چه انقلاب کردیم؟ چرا به ملت و کارگزاران نظام توهین می‌کنیم؟ بر چه مبنایی توهین می‌کنیم؟

روحانی خاطرنشان کرد:

در این بحث‌ها مشخص شد که برخی‌ها از دستگاه‌ها خیلی خوب هستند، قوه قضاییه و مقننه و نیروهای مسلح همه بدون ایراد هستند. فقط یک جا ایراد است و آن هم دولت است و این هم که انشاالله این دولت تغییر می‌کند پس کلا همه چیز خوب می‌شود چون بقیه کشور درست است. اگر در کشور ایرادی وجود دارد، این ایراد فقط برای دستگاه اجراست؟ یعنی دستگاه قانونگذار، مجمع تشخیص مصلحت، قوه قضاییه ایراد ندارد؟ هیچ جا ایراد ندارد؟ لااقل در این انتخابات متوجه شدیم همه جای کشور خیلی خوب و سالم، بی‌نقص و بی‌ایراد است فقط اشکال در این دولت است که انشاءالله در این انتخابات درست می‌شود البته انتخابات هم نباشد دوره ما تمام می‌شود دولت بعدی می‌آید، این هم درست می‌شود و کل کشور درست می‌شود.

او گفت:

چقدر زنان در این چند روز خوب شدند. حقوق خانم‌ها، احترام به خانم‌ها، جوان‌ها مطرح شده است. چطور در این مدت خانم‌ها نبودند، فقط این روزها خانم‌ها پیدا شدند و خیلی مورد احترام هستند؟ اقوام، اقلیت‌ها چقدر خوب شدند. شیعه و سنی چقدر با هم برادر و متحد شدند چیزهای خوبی هم این الحمدالله این روزها هست. با شعور مردم بازی نکنیم. ملت ایران ملت بزرگی است، ملتی است که می‌داند چه گذشته است، می‌داند چه کسانی بوده‌اند، اینهایی که امروز می‌خواهند برای فردا قدرت را در دست بگیرند اگر در ایران نبودند تازه از کره مریخ آمده‌ اند.

رئیس دولت تدبیر و امید گفت:

طبق آمار و ارقام در چهار سال اول این دولت یک دوران طلایی در اقتصاد ۵۰ سال گذشته ایران رخ داده است.

او با اشاره به اینکه من قول دادم که نمی گذارم در دولت دوازدهم جنگ بشود اظهار کرد:

من به این قولم عمل کردم و حالا نمی خواهم توضیح بدهم که اگر دیگران بودند چه می شد؟ ما نگذاشتیم ترامپ در هیچ مجمع جهانی موفق شود. بعضی ها می گویند موفقیت اخلاقی به چه دردی می خورد و ما پول می خواهیم. آیا انقلاب این بود که اخلاق به درد نمی خورد. از طرفی ما موفقیت سیاسی و حقوقی هم داشتیم. چرا موفقیت سیاسی در شورای امنیت و موفقیت حقوقی در دادگاه لاهه را نمی گویید. چرا موفقیت حقوقدان ها و دیپلمات های ما را نمی گویید؟ مگر اینها ایرانی و انقلابی نیستند؟ آیا فقط یک عده خاصی انقلابی هستند؟ آیا نمی دانید اینها از کجا آمده اند؟ عیبی ندارد به شخص من فحش زیاد داده اند و باز هم بدهند من استثناء هستم اما این همه وزراء، معاونین، استانداران و فرمانداران در همه جا تلاش کردند. ما سه سال مقاومت کردیم. چرا جنگ اقتصادی را نگفتید؟ چه چیزتان بود؟ آقای صدا و سیما که سوال طراحی کردید چرا جنگ اقتصادی را نگفتید؟ چرا مشکلات را نگفتید؟ حالا بعد از اینکه سیل اعتراضات مردم آمد در مناظره دوم دو کلمه هم درباره اینها گفتند. اداره کشور در جنگ اقتصادی و کرونا و خشکسالی که در 50 سال اخیر کم نظیر است هم به آن اضافه شد صورت گرفت اما چرا این واقعیت ها را نگفتید؟ لااقل یک کلمه جواب بدهید که آیا ما کشور را از قطعنامه های سازمان ملل و فصل هفت منشور ملل متحد خارج کردیم یا نه؟ بگویید آیا با برجام موافقید یا مخالف؟ برجام بود که از سال 94 تا 96 کشور را در مسیر توسعه و تحول قرار داد و امروز هم راه اینکه مشکل کشور حل شود بازگشت همه به برجام است. اگر راه دیگری دارید بگویید و بگویید نمی خواهیم به برجام برگردیم. همه می گویند با تحریم مخالفیم اما چگونه می خواهید از تحریم خارج شوید؟

روحانی گفت:

در موضوع واکسن هم اتفاقاتی رخ داد مثلا ما واکسن را از کشوری خریدیم و پول آن را هم دادیم اما یک مرتبه در فرودگاه قوه قضائیه آن کشور از خواب غفلت بیدار شد و جلوی آن را گرفت. خب ما چه کار کنیم؟ یا اینکه واکسن خریدیم و پولش را هم پرداخت کردیم اما کشوری که قرار بود سه میلیون واکسن به ما بدهد یک مرتبه جلوی آن را گرفت و گفت خود ما با کرونای هندی مواجه شدیم و بگذارید مدتی بعد واکسن را به شما بدهیم یا ما از کواکس واکسن خریدیم و وقتی خواستیم پول آن را بدهیم به خاطر تحریم معطل شدیم و نوبت مان را عقب انداختند. ما بخش خصوصی را برای واردات واکسن منع نکردیم و وزارت بهداشت اجازه داده هر کسی می تواند برود و واکسن بیاورد. کلا در دنیا واکسن نیست و کم است اگر باشد ما خودمان می خریم و به هر قیمتی باشد می خریم و بخش خصوصی هم می تواند بخرد. ما حتی در داخل همه توانمان را گذاشتیم و وزارت بهداشت روزانه موضوع واکسن داخلی را پیگیری می کند. واکسیناسیون این چند روز به خاطر این حوادث به تاخیر افتاد و باید واقعیت ها را به مردم بگوییم.

رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم تصریح کرد:

هیچ کسی امروز نمی تواند بگوید که من طرفدار فیلترینگ هستم. در این هشت سال دولت چه کرد. هیچ کسی جرأت نمی کند بگوید من طرفدار فیلترینگ هستم. اینهایی که در دولت یازدهم رو در روی من و سینه به سینه من شده بودند و همه جور پرونده سازی درست کرده بودند که باید این فیلتر شود و آن فیلتر شود حالا الحمدلله همه می گویند ما طرفدار پهنای باندیم. این باند اخیرا چقدر خوب شده است. پهنایش قبلا خیلی ها را اذیت می کرد اما اخیرا پهنایش چقدر خوب شده. این کار بزرگی است که انجام شده و فکر نکنید این کار مهم نیست. از طرفی همه امروز الحمدلله با تحریم مخالفند و همه می گویند باید سریع به برجام برگردیم و اصلا این برجام خیلی چیز خوبی شد. خب الحمدلله. الحمدلله همه داریم در یک مسیر قرار می گیریم. اول که ما می گفتیم زن ها باید مدیر شوند خیلی در این طرف و آن طرف سر و صدا بود. ما می خواستیم مدیریت خانم ها را به 30 درصد برسانیم که الحمدلله الان تقریبا به حدود 25 درصد رسانده ایم که کار بزرگی شده و الحمدلله الان همه موافق هستند و می گویند خانم ها باید بیایند و مدیر و وزیر و وکیل بشوند. ما وقتی خواستیم اقوام و اقلیت ها را بیاوریم فرماندار و بخشدار و معاونت و استاندار و سفیر کنیم چقدر عده ای سر و صدا کردیم اما الحمدلله امروز همه با این کار موافق شده اند.

روحانی خاطرنشان کرد:

این حرف ها و تخریب ها نمی تواند روحیه دولت یازدهم و دوازدهم را تضعیف و تخریب کند. ما باید راه خود را ادامه دهیم و وزرا و مسئولان وظیفه دارند به دروغ ها و تحریف ها پاسخ بدهند. حالا صداوسیما می خواهد پخش کند می خواهد پخش نکند. به هر حال تاریخ پخش خواهد کرد چرا که تاریخ سعه صدر دارد و مثل صداوسیما نیست.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان