گزارش دبیرکل ملل متحد غلط، بی جا و خارج از اختیارات او بود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 21:06

گزارش دبیرکل ملل متحد غلط، بی جا و خارج از اختیارات او بود

شماره: 10263
Aa Aa

ظریف گفته اگر آژانس بخواهد از روش‌های غیرمنطقی استفاده کند برخورد مناسبی خواهیم داشت؛ اجازه نمی دهیم ایران با ادعاهای جاسوسی مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد؛
گزارش دبیرکل ملل متحد غلط، بی جا و خارج از اختیارات او بود

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی در پایان سفر به مسکو در جمع خبرنگاران گفت:

آمریکایی‌ها با همراهی رژیم صهیونیستی و برخی دیگر از کشور‌ها تحرکاتی را در طول دو سه سال گذشته در اعمال فشار بر آژانس بین المللی انرژی اتمی برای نابود کردن برجام به کار بردند که متاسفانه در گزارش اخیر آژانس، به نتیجه رسیدن قسمتی از این فشار‌ها را شاهد بودیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، ظریف افزود:

ما، روسیه و چین و تعدادی از کشور‌ها اهداف مشابهی در این زمینه داریم. یکی از طنز‌های تلخ تاریخ است کشوری که از برجام خارج شده و رسما مانع از اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شده الان می‌خواهد از محمل این قطعنامه استفاده کند.

وی گفت: در این زمینه موضع ایران، روسیه و بقیه کشور‌ها مشابه است. متاسفانه دبیرکل ملل متحد گزارش کاملا غلط، بی جا و خارج از اختیارات خود را صادر کرده که کاملا مشهود است تحولاتی که در آژانس و دبیرخانه سازمان ملل اتفاق افتاده، به دلیل اینکه کرونا باعث شده حضور کشور‌ها در این سازمان‌ها کمتر شده و آمریکا توانسته با استفاده از فشار‌های نامربوط خودش، این سازمان‌ها را منحرف و در جهت اهداف خودش حرکت کند. در این زمینه ایران و روسیه موضع مشترک برای ضرورت مقابله با این حرکت‌ها دارند و در این زمینه صحبت‌های خوبی کردیم.

وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف همتای روس خود نیز تاکید کرد:

اجازه نخواهیم داد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابزاری برای نابود کردن برجام توسط آمریکا شود.

دولت ترامپ کارش خروج از پیمان ها و نهادهای بین المللی است و ما اجازه نخواهیم داد آژانس بین المللی انرژی اتمی ابزار دست دولت ترامپ برای نابودی برجام شود.

ظریف گفت:

جمهوری اسلامی ایران همواره با شفافیت کامل با اژانس رفتار کرده و 15 گزارش آژانس نشان داده است که ایران همه تعهدات خود را انجام داده است.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد ایران موضوع بررسی‌هایی شود که اسناد آن ادعاهای جاسوسی است.

وی گفت: اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بخواهد از روش‌های غیرمنطقی استفاده کند برخورد مناسبی خواهیم داشت.

ظریف گفت: بسیار تاسف بار خواهد بود اگر دبیرخانه ملل متحد و دبیرخانه آژانس در جهت نابودی برجام حرکت کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان