یکی از اعضای سپاه قدس در تهران ترور شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 11:36

یکی از اعضای سپاه قدس در تهران ترور شد

شماره: 17874
Aa Aa

سپاه پاسداران می گوید در عملیات تروریستی عوامل وابسته به استکبار جهانی و ضد انقلاب سرهنگ پاسدار صیاد خدایی به شهادت رسیده است.

در خیابان مجاهدین اسلام در شرق تهران؛
یکی از اعضای سپاه قدس در تهران ترور شد

روابط عمومی کل سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای از شهادت سرهنگ پاسدار صیاد خدایی در یک اقدام تروریستی خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر، در این اطلاعیه با اعلام این خبر آمده است:

عصر امروز (یکشنبه) در یکی از کوچه های منتهی به خیابان مجاهدین اسلام در شرق تهران مدافع حرم "سرهنگ پاسدار صیاد خدایی" هدف جنایت تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی قرار گرفت.
این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت مدافع سرافراز حرم" سرهنگ پاسدار صیاد خدایی" به خانواده معظم وی تاکید کرده است:

اقدام لازم برای شناسایی و دستگیری ضارب یا ضاربین پیش‌بینی و در حال انجام است.

  •  

خبرگزاری تسنیم نیز نوشته است ساعت ۱۶ امروز در حوالی خیابان مجاهدین اسلام تهران دو موتور سوار با شلیک ۵ گلوله حسن صیاد خدایاری را در هنگامی که قصد ورود به منزل داشت ترور کردند و به شهادت رساندند.

او در حالی ترور شد که در داخل با ماشین خود (پراید سفید) در مقابل منزل مسکونی‌اش قرار داشت.

  •  

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران نیز به دادستان تهران دستور داد تا در شناسایی و دستگیری عوامل این اقدام جنایتکارانه تسریع شود.

او همچنین بر تسریع در صدور دستورات قضایی لازم به‌منظور شناسایی عوامل دخیل در این جنایت تاکید کرده است.

  •  

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن ‌محکوم کردن این عملیات تروریستی در تهران اظهار کرد:

دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ذات شرارت‌بار خود را با ترور و شهادت یکی از سپاهیان جان‌برکف نشان دادند. این جنایت ضد انسانی در حالی توسط عوامل تروریستی وابسته به استکبار جهانی صورت می‌گیرد که در کمال تاسف با حمایت و سکوت کشورهای مدعی مقابله با تروریسم همراه است.

او با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان جنایات تروریستی در طول بیش از چهار دهه گذشته بوده است افزود:

تروریست‌های کوردل با تصور باطل خود تلاش دارند مانع حرکت ملت بزرگ ایران در تحقق آرمانهای متعالی خود شده و باعث ایجاد وقفه در مسیر عزت طلبانه مردم شوند غافل از اینکه خون شهیدان ضامن بقا و تعالی این‌ملت و کشور است.

  •  

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران نیز پیش از ترک تهران برای سفر به عمان و در گفتگو با خبرنگاران در واکنش به این اقدام تروریستی گفت:

پیگیری این رخداد اثبات خواهد کرد که بدون تردید دست استکبار جهانی پشت این جنایت دیده می‌شود. کسانی که در میدان از نیروهای مدافع حریم و حرم شکست خوردند می خواهند به این شکل استیصال خودشان را نشان دهند. پیگیری جدی این موضوع از سوی مسئولین امنیتی مورد تأکید بنده است و تردید ندارم که انتقام خون پاک این شهید بزرگوار از جنایتکاران حتمی است.

  •  
روزنامه اسراییلی هاآرتص در تازه ترین تحلیل خود از ترور پاسدار شهید حسن صیاد خدایاری مدعی شده که این فرمانده سپاه عامل توطئه علیه چند بازرگان و دیپلمات اسراییلی است. 
این رسانه عبری زبان مدعی شد:
به احتمال زیاد خدایاری همچنین پشت توطئه ایران علیه تدی ساگی تاجر اسرائیلی در قبرس بوده است که دولت اسرائیل در ماه اکتبر فاش کرد و همچنین تلاش برای آسیب رساندن به دیگر تجار اسرائیلی در آفریقا، آمریکای جنوبی و ترکیه.

این روزنامه صهیونیستی نوشته است: 

هیچ کشوری هنوز مسئولیت این حمله به عهده نگرفته است.

ها آرتص مدعی شده اگر اسرائیل واقعاً پشت ترور روز یکشنبه باشد این نشان دهنده افزایش تنش بین دو کشور است. کشتن یک شخصیت نظامی که طراح نقشه هایی برای حمله به اسرائیلی ها بود گامی رو به جلو برای عاملی است که دیگر چشم خود را بر روی دشمنی های ایران نمی بندد.

  •  

شکارچی، سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح ایران نیز در واکنش به این اقدام تروریستی گفت:

ترور روز گذشته در تهران نشان می‌دهد ادعایی که آمریکایی‌ها و متحدان آنها در خصوص حقوق بشر دارند کذب است. ابعاد این ترور در دست بررسی است و نیرو‌های امنیتی کشور این موضوع را دنبال می‌کنند. نتیجه بررسی‌ها هم متعاقباً اعلام خواهد شد.

او اظهار داشت:

ایران قربانی ترور است و حدود ۱۷ هزار نفر از مردم کشورمان از سوی دشمنان ترور شدند.

  •  

رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در واکنش به این اقدام تروریستی گفت:

این شهید گرانقدر عمر خود را در مجاهدت برای حضور در صحنه های نیاز کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و صیانت از استقلال و امنیت ملت و میهن عزیزمان سپری کرد و سرانجام در اوج مظلومیت هدف کینه اجیر شدگان سرویس‌های اطلاعاتی نظام سلطه و صهیونیسم جهانی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه اراذل و اوباش و تفاله های گروه های تروریستی وابسته به استکبار و صهیونیسم جهانی به سزای عمل جنایتکارانه خود خواهند رسید گفت:

قطعاً دشمن با ارتکاب اعمال جنایتکارانه علیه ملت ایران و امت اسلامی به ویژه مجاهدان و رزمندگان دلاور و پیشتاز حاضر در میدان امنیت، راه به جایی نخواهد برد و شهادت سردار سرافراز صیاد خدایی عزم و اراده پاسداران انقلاب در صیانت از امنیت و اقتدار ملی و مقابله قاطع با دشمنان این سرزمین به ویژه رژیم تروریستی امریکا و رژیم جعلی،جنایتکار و موقتی صهیونیستی را مستحکم تر می‌سازد.

  •  

وحیدی، وزیر کشور ایران و رئیس شورای امنیت این کشور نیز گفت:

ترور حسن صیاد خدایی در کمیته ای که با همکاری و هماهنگی نهادهای نظامی و امنیتی تشکیل شده در دست بررسی است. با اتمام تحقیقات نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.

 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان