یک تیم خرابکاری در تأسیسات فردو منهدم شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 0:51

یک تیم خرابکاری در تأسیسات فردو منهدم شد

شماره: 17142
Aa Aa

افسر جاسوسی اسرائیل ابتدا با پوشش یک شرکت هنگ‌کنگی و با کمک فرد واسط با کارمند فردو ارتباط گرفته و سفارش نرم‌افزاری داده است.

فرماندهی سپاه هسته‌ای تشکیل شد؛
یک تیم خرابکاری در تأسیسات فردو منهدم شد

یک تیم خرابکاری که در تلاش برای خرابکاری در تأسیسات فردو بودند توسط اطلاعات سپاه منهدم شد.

به گزارش اسپادانا خبر، در جزئیات منتشر شده این خبر آمده است:

افسران رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند در یک روش جدید به یکی از کارمندان قسمت IR6 این مجموعه نزدیک شوند. 

برای این کار در شناسایی خود یکی از همسایگان این کارمند را جذب کرده و با دادن پول نقد و خریدن لپ تاپ، توکن و موبایل در مدت کوتاهی نحوه ارتباط‌گیری امر را به این فرد آموزش می‌دهند. سپس به کارمند تأسیسات جهت جمع‌آوری اطلاعات نزدیک می‌شود، تمامی دستمزدها به صورت نقد و ارز دیجیتال رد و بدل می‌شود تا مسیر شناسایی نشود.

افسر جاسوسی رژیم صهیونیستی ابتدا با پوشش یک شرکت هنگ‌کنگی و با کمک فرد واسط با کارمند فردو ارتباط می‌گیرد. در این ارتباط سفارش نرم‌افزاری می‌دهد و مرحله به مرحله در طرح‌های مختلف به این مسئول نزدیک‌تر می‌شود، حالا فرد کارمند از هویت واقعی افسر جاسوسی با خبر شده و با او همکاری می‌کند اما تمامی مراحل در تور اطلاعات سربازان گمنام سپاه قرار داشت تا به سر شبکه اصلی برسند. فرماندهی سپاه هسته‌ای با همکاری فرماندهی ضدجاسوسی اطلاعات سپاه توانست مانع یکی از خرابکاری‌های بزرگ در تأسیسات هسته‌ای فردو شود. شبکه تلاش کرد قبل از تعطیلات نوروز اقدام خود را عملی کند تا دل افکار عمومی را خالی کند. 

  •  

در خلال گزارش مربوط به کشف شبکه‌ای که قصد خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای فرود را داشتند برای نخستین بار از «فرماندهی سپاه هسته‌ای» نام برده شد که اخیرا تاسیس شده است.

پیش از این عنوان شده بود که حفاظت از سایت‌های هسته‌ای کشور به سپاه واگذار شده است اما این اولین بار است که به صورت رسمی این موضوع تایید و از وجود «فرماندهی سپاه هسته‌ای» پرده‌برداری می‌شود.

خردادماه سال جاری و پس از چند مورد خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران، غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از تشکیل یک فرماندهی واحد دفاعی-امنیتی هسته‌ای خبر داده بود که کلیات آن در مقطع زمانی خردادماه تصویب شده بود و همچنین تاکید کرد که با تشکیل این فرماندهی، ضعف‌های گذشته کاملاً برطرف و مجموعه کاملاً آسیب ناپذیر خواهد شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان