یک گروه افراطی در دانمارک قرآن را به آتش کشید | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 11:55

یک گروه افراطی در دانمارک قرآن را به آتش کشید

شماره: 22863
Aa Aa

در ویدیوهایی که توسط این گروه منتشر شده بنرهایی در دست اعضای این گروه وجود دارد که شعارهایی علیه اسلام نیز روی آنها نوشته شده است.

در اعتراض به حمله به سفارت سوئد در بغداد؛
یک گروه افراطی در دانمارک قرآن را به آتش کشید

یک گروه افراطی و ضد اسلام‌ در دانمارک مقابل سفارت عراق در کپنهاگ یک نسخه از قرآن کریم را به آتش کشید.

به گزارش اسپادانا خبر، این اقدام تحت حفاظت پلیس دانمارک و توسط گروه Danske Patrioter انجام شد و پرچم عراق را نیز به آتش کشید.

در ویدیوهایی که توسط این گروه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است بنرهایی در دست اعضای این گروه وجود دارد که شعارهایی علیه اسلام روی آنها نوشته شده است.

این گروه گفت که این اقدام را در اعتراض به حمله به سفارت سوئد در بغداد انجام داده است.

  •  

کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید مجدد بر ضرورت وحدت دولت‌ها و ملت‌های اسلامی و همه پیروان ادیان آسمانی برای مقابله مؤثر با هرگونه تعرض به ساحت قرآن کریم و مقدسات ادیان ابراهیمی در هر کجای جهان اظهار داشت: برغم نیات شوم طراحان پشت پرده اهانت به مقدسات و ارزش‌های بیش از ۲ میلیارد مسلمان جهان معتقدیم آزاد اندیشان و حق‌طلبان جهان یکصدا در مقابل این فتنه شوم و اقدامات نفرت انگیز می‌ایستند و در سایه هشیاری، وحدت و انسجام، ناقضان واقعی حقوق بشر را رسوا و پشیمان خواهند کرد.

او با اشاره به تلاشهای در حال انجام در سطح جهان اسلام برای پاسخگو ساختن متعرضین به مقدسات اسلامی اعلام کرد:

جمهوری اسلامی ایران ضمن تداوم تماس‌ها و گفتگوهای خود با کشورهای اسلامی به اقدامات و تلاش‌های خود برای مقابله با جهالت قرن بیست و یکم که در سایه آزادی بیان دروغین غربی، کرامت انسانی و آزادی بیان اصیل را هدف قرار داده، ادامه خواهد داد. از منظر جمهوری اسلامی ایران دولت دانمارک در جلوگیری از اهانت به قرآن کریم و مقدسات اسلامی و نیز پیگرد و مجازات اهانت کنندگان مسئول بوده و در این زمینه افکار عمومی جهان اسلام منتظر اقدام عملی دولت دانمارک است.

  •  

احضار سفیر دانمارک به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

در پی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در کپنهاگ سفیر دانمارک توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

مدیرکل غرب اروپا گفت:

به آتش کشیدن اندیشه را با هیچ توجیهی نمی‌توان با مفهوم مقدس آزادی توجیه کرد و لذا هم افراد آتش افروز و هم دولت‌هایی که با رفتار منفعل خود زمینه چنین اقدامات ضد فرهنگی را امکان‌پذیر می‌کنند باید پاسخگو باشند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان