«طرح «عدم‌کفایت» رئیس‌جمهور را روی سیستم بهارستان گذاشته‌ام | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 14:25

«طرح «عدم‌کفایت» رئیس‌جمهور را روی سیستم بهارستان گذاشته‌ام

شماره: 17566
Aa Aa

نگران آینده ایران هستم اما سایر نمایندگان هر کدام به دلایل مختلف مانند احتیاط یا بی‌اعتقادی یا مصلحت‌اندیشی موافق طرح عدم‌کفایت نیستند.

مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی، نماینده شهر بابک؛
«طرح «عدم‌کفایت» رئیس‌جمهور را روی سیستم بهارستان گذاشته‌ام

مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی، نماینده شهر بابک گفت:

استیضاح وزیر صمت مدت‌ها است تقدیم هیئت رئیسه شده اما آنان اراده‌ای برای «اعلام وصول» ندارند و به نظر می‌رسد نمی‌خواهند استیضاح به صحن برسد.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفت و گو با حبرآنلاین ادامه داد:

افرادی از جای مشخصی می‌آیند و در وزارتخانه منصوب می‌شوند و تعاملی هم با مجلس برقرار نیست. بعد، دولت یک‌طرفه اعلام می‌کند که با مجلس تعامل داریم و این در حالی است که ما مجلسی‌ها چنین تعامل ادعایی را ندیده‌ایم و تجربه نکرده‌ایم. در چنین روندی حتی اگر وزرا هم تغییر کنند مشکلات حل نمی‌شوند و پابرجا می‌مانند. درواقع، مشکل از وزرا نیست، از جای دیگری است و تنها چاره کار، طرح «عدم‌کفایت» اجرایی آقای رئیس‌جمهور است.

او گفت:

طرح «عدم‌کفایت» رئیس‌جمهور را مکتوب کرده‌ام و روی سیستم بهارستان گذاشته‌ام. تا الآن فقط یک نماینده طرح را امضا کرده. سایر نمایندگان هر کدام به دلایل مختلف مانند احتیاط، بی‌اعتقادی یا مصلحت‌اندیشی موافق طرح «عدم‌کفایت» نیستند. مسائل اساسی کشور، اصلاً، قابل‌اغماض نیست و نباید مشمول مماشات و مرور زمان شود زیرا مردم سرمایه‌ها و پایه‌های اصلی کشور و نظام هستند و بی‌توجهی به مطالبات و خواست منطقی و قانونی مردم، درنهایت، کشور و نظام را با چالش مواجه می‌کند. من نگران بروز این چالش هستم، یگانه ملاک من، مردم است و با کسی هم عهد اخوت نبسته‌ام بنابراین، تلاش می‌کنم از ورد شدن آسیب‌های بیشتر به مردم پیشگیری کنم. یک نامزد از جناح خاصی، روانه پاستور شده و حالا می‌خواهند او را نگه‌دارند ولی چهار سال دیگر سرنوشت او همانند روسای جمهوری قبلی خواهد شد. دولت یازدهم و دوازدهم را گفتند که دولت خوبی نبوده و ضرر به کشور و مردم زده و بیت‌المال را هدر داده، دولت روحانی هم به دولت پیش از خود، اتهام‌های مشابهی زد و این رویه همچنان ادامه خواهد یافت. علت اصلی ناکارآمدی دولت‌ها در یک نکته خلاصه می‌شود و آن‌هم چنبره زدن بر قدرت اجرایی کشور است که بحث اصلاح‌طلب و اصولگرا راه انداخته و نگاه تمامیت‌خواهانه به قدرت دارند و شایسته‌ها را به جرم همسو نبودن، حذف می‌کنند. اگر این خودمحوری‌ها نبود و اراده‌ای جدی برای اولویت دادن به مطالبات مردم وجود داشت شناسایی و حل چالش‌های اصلی مردم کار نشدنی نبود. طبق آئین‌نامه تقاضای رأی به «عدم‌کفایت» رئیس‌جمهور با حداقل امضای یک‌سوم نمایندگان قابل‌طرح در مجلس است که رقم بالایی است. این تقاضا باید کتباً در جلسه علنی به رئیس مجلس تقدیم شود و چنانچه تعداد امضاهای طرح به حدنصاب برسد باید در اولین جلسه قرائت و از طریق رسانه‌های گروهی به مردم اطلاع‌رسانی شود اما بعید می‌دانم نمایندگان حاضر به امضای چنین طرحی شوند البته نه به‌این‌علت که به رئیس‌جمهور و دولت انتقاد ندارند بلکه به دلیل پرهیز از بحث‌های حاشیه‌ای امضا نخواهند کرد.

وی ادامه داد:

من با توجه به روند موجود نگران آینده ایران هستم. اگر الآن جلوی ضرر را نگیریم، طی دو، سه سال آینده باید بابت ادامه کار دولت ناکارآمد هزینه‌های بسیار سنگینی پرداخت کنیم و همان اتفاق‌هایی که برای دولت قبلی افتاد برای این دولت نیز تکرار خواهد شد اما اگر همین حالا بحث عدم‌کفایت مطرح شود دو اتفاق رخ خواهد داد یا تغییرات لازم برای کارآمدسازی دولت، اعمال و روند نگران‌کننده فعلی اصلاح می‌شود و یا وضعیت مملکت مشخص می‌شود. جای تعجب دارد دولتی که خود را انقلابی نام نهاده و دیگران را از این مسائل نهی می‌کرد چگونه از ابتدای ماه رمضان از وزرا و مدیران گرفته تا خود دولت جلساتی تحت عنوان افطاری برگزار می‌کنند و از بیت‌المال افطاری می‌دهند؟ دولت باید به افکارعمومی پاسخگو باشد که آقای رئیسی با همه شعارهای مردمی که داده‌اند و هنوز هم تکرار می‌کند پول این افطاری‌ها را از چه محل و منبعی تأمین می‌کند؟

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان