آمار قربانیان کرونا در ایران هفت برابر آمار رسمی است | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 7:01

آمار قربانیان کرونا در ایران هفت برابر آمار رسمی است

شماره: 14602
Aa Aa

این روزنامه هشدار داده که موج ششم برای کشور و نظام خطرناک است و مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا نیز به دلیل ضعف مدیریت باید محاکمه شوند.

روزنامه جوان، نزدیک به سپاه پاسداران؛
آمار قربانیان کرونا در ایران هفت برابر آمار رسمی است

روزنامه جوان، نزدیک به سپاه پاسداران در گزارشی اعلام کرده که آمار جان‌باختگان کرونا در ایران هفت برابر آمار رسمی است.

به گزارش اسپادانا خبر، این روزنامه هشدار داده که بروز موج ششم برای کشور و نظام خطرناک است.

کوروش هلاکویی نائینی، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با طرح این موضوع که «در شهریور ماه سال گذشته [شهریور۱۳۹۹] ما برآورد ۳۵۰ هزار مرگ را داشتیم» گفته است:

طبق آنچه خود ایرج حریرچی گفته آمار فوتی‌ها را باید دو و نیم تا سه برابر کرد اما من می‌گویم شما می‌توانید آمار فوتی‌ها را تا هفت برابر کنید. در وزارت بهداشت «داده‌ها را به گونه‌ای مهندسی می‌کنند که اگر شما از من سندی بخواهید سندی ندارم چراکه به داده‌ها دسترسی ندارم و داده‌ها در اختیار نیست.»

او می گوید:

غیر از واکسیناسیون «سه استراتژی برای کنترل کرونا وجود دارد؛ یکی ایمنی گروهی، استراتژی دیگر ایمنی گروهی با محدودیت‌های خاص و سوم لاک‌داون.ما در کشورمان استراتژی ایمنی گروهی را داشته‌ایم و محدودیت‌هایی هم که تاکنون اعمال شده نمادین بوده‌ است.»

هلاکویی نائینی همچنین نسبت به بروز موج ششم کرونا با شدت و مرگ‌های افزون‌تر هشدار داده است:

اگر مداخلات لازم را انجام ندهیم پیک بعدی قوی‌تر از این اتفاق خواهد افتاد و مرگ‌های بیشتری خواهیم داشت. باید لاک داون به شیوه حکومت نظامی انجام شود. مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا نیز به دلیل ضعف مدیریت خود باید محاکمه شوند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان