آمريكا و شوراى همكارى خليج فارس عليه ايران بیانیه صادر کردند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 20:39

آمريكا و شوراى همكارى خليج فارس عليه ايران بیانیه صادر کردند

شماره: 21311
Aa Aa

در این بیانیه «سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده ایران، حمایت از تروریسم، استفاده از موشک‌های پیشرفته، تسلیحات سایبری و پهپادی» محکوم شده است.

تهران به طور کامل با آژانس همکاری کند؛
آمريكا و شوراى همكارى خليج فارس عليه ايران بیانیه صادر کردند

آمریکا و اعضای شورای همکاری خلیج فارس بعد از اتمام نشست مشترک در بیانیه‌ای به تکرار اتهامات علیه ایران پرداختند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، آمریکا و اعضای شورای همکاری خلیج فارس در این بیانیه آنچه را که «سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده ایران، حمایت از تروریسم، استفاده از موشک‌های پیشرفته، تسلیحات سایبری و پهپادی» عنوان شده محکوم کرده‌اند.

طرف‌‌ها همچنین از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده و از تهران خواسته‌اند به طور کامل با تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

این بیانیه همچنین تصریح کرده از نگاه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس دیپلماسی همچنان روش ارجح برای مقابله با سیاست‌های ایران است.

در این بیانیه همچنین از جامعه بین‌المللی خواسته شده تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت در ممنوعیت انتقال سلاح و تجهیزات مرتبط به طرف‌های یمنی را اجرا کنند.

  •  

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی به بیانیه آمریکا و برخی کشورهای خلیج‌فارس واکنش نشان داد.

او گفت:

صدور بیانیه‌های ضدایرانی در سومین نشست کارگروه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج‌فارس در راستای راهبرد دیرینه رژیم آمریکا در تفرقه انگيزی بین کشورهای منطقه است. فروش میلیاردها دلار سلاح و جنگ‌افزار از سوی آمریکا به کشورهای منطقه، حمایت از تروریسم تکفیری، استمرار حمایت تمام عیار از جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و جنگ ویران‌گر چندین ساله علیه ملت یمن، نتیجه سیاست‌های مخرب و مداخله‌جویانه آمریکا در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس بوده و ثبات و امنیت منطقه را برهم زده است. کشورهای منطقه با درک صحیح نیات منفعت‌طلبانه و سیاست‌های شرورانه آمریکا در منطقه، در مسیر صلح و امنیت و توسعه پایدار منطقه گام بردارند.

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان