حضور نظامیان آمریکا در افغانستان ادامه خواهد داشت | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 18:33

حضور نظامیان آمریکا در افغانستان ادامه خواهد داشت

شماره: 14657
Aa Aa

بایدن می‌خواهد مطمئن شود که داعش خراسان بی اثر و ناتوان خواهد شد؛ آمریکا به حملات خود در افغانستان علیه این گروه تروریستی ادامه می دهد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا؛
حضور نظامیان آمریکا در افغانستان ادامه خواهد داشت

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت:

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تمایلی برای آغاز یک جنگ جدید در افغانستان ندارد اما به استقرار پهپادها و کمک به آمریکایی‌ها و متحدان افغان برای ترک این کشور کمک می‌کند.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفتگو با شبکه خبری سی.بی.اس ادامه داد:

بایدن به گفتگو با فرماندهانش درباره استقرار ظرفیت‌ها و ابزارهای مورد نیاز به منظور هدف گیری و از بین بردن آن دسته از تروریست‌هایی که سربازان آمریکایی را در کابل کشتند مشغول است و می‌خواهد مطمئن شود که ما داعش خراسان را بی اثر و ناتوان می‌کنیم. ما به حملات خود در افغانستان علیه این گروه تروریستی ادامه می‌دهیم و به دنبال عملیات دیگر برای ردگیری این افراد هستیم. چنین حملاتی بدون توجه به تمایلات و خواسته‌های طالبان صورت می‌گیرد چون این گروه روز جمعه نسبت به حملات پهپادی آمریکا علیه داعش خراسان اعتراض کرده بود. چنین حملاتی را می‌شود از خارج از خاک افغانستان انجام داد.

او گفت:

طالبان هم به صورت خصوصی و هم به صورت عمومی اعلام کرده‌اند که اجازه عبور ایمن را خواهند داد. ما فقط نمی‌خواهیم به حرف آنها تکیه کنیم. ما ده‌ها کشور را از سراسر جهان گرد هم آورده‌ایم تا در کنار ما باشند و به طالبان بگویند که اگر به این تعهدات عمل نکنند عواقب قابل توجهی گریبانشان را می‌گیرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان