آمریکا باید درخصوص فایل صوتی رابرت مالی روشنگری کند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 12 ارديبهشت 1403 - 23:55

آمریکا باید درخصوص فایل صوتی رابرت مالی روشنگری کند

شماره: 22951
Aa Aa

خطوط قرمز ایران منافع ملی است و ما هیچ‌گاه بر مبنای اعتماد با آمریکا مذاکره نمی کنیم؛ برجام و ادامه مذاکرات نیز مبتنی بر اعتماد به آمریکا نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
آمریکا باید درخصوص فایل صوتی رابرت مالی روشنگری کند

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی خویش و در واکنش کنعانی به فایل صوتی لو رفته رابرت مالی اظهار داشت:

آمریکا باید درخصوص فایل صوتی رابرت مالی روشنگری کند.

به گزارش اسپادانا خبر، او با بیان این که همواره اعلام کردیم خطوط قرمز ایران منافع ملی است گفت:

ما هیچ‌گاه بر مبنای اعتماد با آمریکا مذاکره نمی کنیم و برجام و ادامه مذاکرات جاری نیز مبتنی بر اعتماد دولت و ملت ایران به رژیم آمریکا نبوده و نیست.

او گفت:

ادامه روند دیپلماتیک برای رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و بازگشت دولت آمریکا به برجام نه مبتنی بر اعتماد به دولت آمریکا بلکه مبتنی بر منافع ملی خود و مفاد مصرح در برجام است. هر زمان که طرف مقابل آمادگی کامل به بازگشت برجام داشته باشد و طرف ایرانی بتواند این آمادگی و جدیت در بازگشت و اجرای کامل برجام را احراز کند امکان بازگشت به توافق برجام وجود دارد.

کنعانی در واکنش به به تلاش آمریکا برای عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل نیز بیان کرد:

آمریکا طی سال‌های اخیر تلاش زیادی برای عادی‌سازی روابط کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی داشته است. ما به‌عنوان جمهوری اسلامی هر گامی که در مسیر شناسایی رژیم صهیونیستی از سوی دولت‌های اسلامی برداشته شود را نه به نفع آرمان فلسطین و نه به نفع صلح و ثبات منطقه می‌دانیم. رژیم صهیونیستی راهبرد امنیتی خود را در ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در کشورهای اسلامی قرار داده است.

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان