آمریکا برای احیای برجام شتاب دارد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 12:23

آمریکا برای احیای برجام شتاب دارد

شماره: 19909
Aa Aa

بر اساس گزارشات مقامات انتظامی و پلیس افراد مسلح با سلاحی غیر از سلاح‌های سازمانی موجود در ایران در درون مردم نفوذ کرده و تعدادی از مردم ما را شهید کردند و به قتل رساندند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی؛
آمریکا برای احیای برجام شتاب دارد

«حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اعزامی به ارمنستان درباره اظهارات اخیر مقامات آمریکایی در خصوص مذاکرات احیای برجام گفت:

سه روز پیش پیامی از آمریکا دریافت کردیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او ادامه داد:

 در دیدار با پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان تاکید داریم که مناقشات بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان باید پایان داده شود و تمامیت ارضی دو کشور مورد توجه قرار بگیرد. ما به صراحت حساسیت جدی خود در هرگونه تغییر ژئوپولتیک در منطقه و تغییر مرزها را به همه طرفها در منطقه اعلام کردیم.

وی درباره واکنشهای غرب و کشورهای اروپایی به اوضاع داخلی ایران و اعمال تحریم‌ها در پی حوادث اخیر در ایران نیز گفت:

دو روز پیش در تماسی که بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشت به ایشان گفتم که از این مسیر فاصله بگیرید. آن‌چه در ایران گذشت بخشی از آن مطالبات مسالمت آمیز مردم بود که به آن احترام می‌گذاریم و به مطالبات مسالمت آمیز مردم بر مبنای قانون اساسی پاسخ داده می‌شود اما در درون این مطالبات مسالمت آمیز نیز افراد اغتشاشگر و افراد مسلحی بودند که بر اساس گزارشات مقامات انتظامی و پلیس ما با سلاحی غیر از سلاح‌های سازمانی موجود در ایران در درون مردم نفوذ کردند و متأسفانه تعدادی از مردم ما را شهید کردند و به قتل رساندند. در عین حال ما در بخش‌هایی از شمال غربی کشور و جنوب شرقی کشور شاهد عملیات تروریستی گروهکهای شناخته شده همچون حزب منحله دموکرات از مبدأکردستان عراق و جریان جیش الظلم منشعب از جریان القاعده در جنوب شرقی کشور بودیم.

امیرعبداللهیان گفت:

متأسفانه برخی به دنبال این هستند که به این فضا دامن بزنند. جمهوری اسلامی ایران با حکمت، منطق و اقتدار در مسیر امنیت ملی کام برخواهد داشت. اقدامات هر دولت و کشور اروپایی علیه امنیت ثبات و آرامش در ایران را به سبک و روش خودشان و به شکل متعادل، متقابل و در عین حال متناسب و قوی پاسخ خواهیم داد.

وزیر خارجه درباره اظهارات مقامات آمریکایی که گفته‌اند‌ مذاکرات احیای برجام از دستور کار خارج شده گفت:

آمریکایی‌ها گفتار و رفتارشان متناقض است. سه روز پیش پیامی از طرف آمریکاییها دریافت کردیم. گفتیم موارد اتهامی آژانس حل و فصل شود. آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند در مسائل روزهای گذشته در ایران بدمند. هیچ مذاکره‌ای را با هیچ امتیازی به طرف آمریکایی نخواهیم داد. ارزیابی ما از پیام طرف آمریکایی این است که نه تنها [این مسئله] اولویت آن‌هاست بلکه شتاب هم دارند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان