آمریکا رسماً خواستار فعالسازی مکانیسم ماشه شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 18:43

آمریکا رسماً خواستار فعالسازی مکانیسم ماشه شد

شماره: 11001
Aa Aa

در این نامه ادعا شده ایران به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای پایبند نبوده و به همین دلیل آمریکا خواستار بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران است.

با تقدیم نامه‌ای به نمایندگان عضو شورای امنیت؛
آمریکا رسماً خواستار فعالسازی مکانیسم ماشه شد

آمریکا با تقدیم نامه‌ای به نمایندگان 15 کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به آنها اعلام کرده است که به‌دلیل آنچه «نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران» خوانده شده است، سازوکار بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را که به مکانیسم ماشه شهرت یافته کلید زده است.

به گزارش اسپادانا خبر، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با نماینده اندونزی در سازمان ملل متحد ــ که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را به‌عهده دارد ــ دیدار کرده و شخصاً نامه رسمی دولت آمریکا برای درخواست بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی را به وی تحویل داده است.

در این نامه ادعا شده است که ایران به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای سال 2015 موسوم به برجام پایبند نبوده و به همین دلیل آمریکا خواستار بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران است.

پامپئو در نشست خبری گفت:
به ایران اجازه خرید و فروش تسلیحات نمی‌دهیم. عدم تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران اشتباهی فاحش است. ما هرگز به ایران اجازه نخواهیم داد سلاح هسته‌ای داشته باشد

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان