آمریکا وقتش را برای برجام تلف نمی‌کند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 18:44

آمریکا وقتش را برای برجام تلف نمی‌کند

شماره: 20001
Aa Aa

دولت بایدن با توجه به سرکوب معترضان توسط تهران، حمایت ایران از حمله روسیه به اوکراین و مواضع هسته ای ایران برای برجام وقت تلف نمی‌کند.

رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران؛
آمریکا وقتش را برای برجام تلف نمی‌کند

رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران گفت که آمریکا با توجه به این امید که ممکن است روزی توافق هسته‌ای با ایران حاصل شود دست‌هایش را نمی‌بندد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، وی با متهم کردن ایران به عدم رعایت حقوق بشر گفت که واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال خواهد کرد.

او گفت:

«ایران فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود و حمایت خود از گروه‌های خشن و تروریستی در سراسر منطقه را افزایش و به توسعه موشک‌های بالیستیک ادامه داده است.»

رابرت مالی گفت:

«الان دو ماه است که اقدامی در خصوص مذاکرات صورت نگرفته است. [مذاکرات] واقعاً الان در کانون توجه ما نیست. ما نمی‌توانیم روی چیزی تمرکز کنیم که راکد است در حالی که اتفاقات دیگری در حال رخ دادن هستند.»

او با اشاره به ادعای ارسال پهپاد از سوی ایران برای روسیه مدعی شد اینکه ایران ارسال موشک به روسیه را تکذیب می‌کند نشان می‌دهد که این کشور شرمسار شده است.

«رابرت مالی» گفت :

با اروپایی‌ها در خصوص آنچه مربوط به ایران است بر خلاف آنچه در دولت سابق آمریکا وجود داشت اتفاق نظر داریم.

وی  افزود همه در این زمینه اتفاق نظر دارند که راه حل طولانی مدت با ایران دیپلماسی و اولویت دولت بایدن تلاش برای بازگرداندن سه آمریکایی بازداشت شده در ایران است.

وی مدعی شد:

تلاش ما برای توافق هسته‌ای با ایران مانع مقابله ما با فعالیت‌های برهم زننده ثبات این کشور نمی‌شود. دولت بایدن در حال حاضر با توجه به سرکوب معترضان توسط تهران، حمایت ایران از حمله روسیه به اوکراین و مواضع ایران در مورد برنامه هسته‌ای خود وقتش را برای تلاش برای احیای برجام تلف نمی‌کند.

 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان