آمریکا کارخانه تولید دیکتاتور در همه عالم است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 9:18

آمریکا کارخانه تولید دیکتاتور در همه عالم است

شماره: 15558
Aa Aa

او گفته آمریکا با کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در ایران رژیم شاهنشاهی را مستقر کرده و آزادی خواهی و مشروطه خواهی را از جغرافیای سیاسی ایران حذف کرده است.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران؛
آمریکا کارخانه تولید دیکتاتور در همه عالم است

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم ۱۳ آبان گفت:

امروز برای ملت ایران روز پیروزی و غلبه بر بزرگترین امپراتوری تاریخ بشر یعنی آمریکاست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی افزود:

در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ که آمریکا در اوج قدرت سیاسی و نظامی و اقتصادی خود به سر می برد و ملت ایران در آغاز یک انقلاب شکوهمند سازه های عظیم قدرت امروزین خویش را ایجاد نکرده بود انقلابی بزرگ در بطن و متن آن انقلاب با شکوه اسلامی که به رهبری امام راحل خورشید اسلام را بر سپهر عالم تابانیده بود شکل گرفت. این شجاعت و ایستادگی در فضای آن روز جهان یکی از شگفت انگیزترین واقعیت های تاریخی هم برای بشر است و هم برای ملت عزیز ایران است. ما با آمریکایی درگیر شده بودیم که تاریخ عالم و جغرافیای جهان در نقطه به نقطه آن از تجاوزگری ها از مداخلات تهاجمی از اشغال ها از کودتاها از مسلط کردن دیکتاتورها به دست آمریکا رنج می برد. اگر فهرست جنگ هایی که آمریکا از ۱۰۰ سال پیش به این سو در تمام نقاط عالم به راه انداخته است بر شماری کنیم بیش از ۴۰ جنگ بزرگ در ۴۰ نقطه جهان محصول سیاست آمریکا در عالم است. آمریکا در کشورهای اروپایی، آفریقایی، آمریکای جنوبی، خاورمیانه، شرق دور، روسیه در همه جا جنگیده است. بیش از هشت میلیون کشته محصول جنگ های مستقیم آمریکاست به جز جنگ های نیابتی که آمریکا صحنه گردان و عقبه سیاسی آنها بوده است. بیش از ۲۰۰ مداخله در امور داخلی کشورها در حد کودتا، تحریم اقتصادی، جنگ نظامی، فتنه های داخلی همه و همه محصول سیاست یک ابر قدرتی است که در طول تاریخ حیات سیاسی خود اراده کرده بوده است که فقط با گسترش قدرت نظامی اهداف سیاسی را دنبال کند. ۷۵۰ پایگاه نظامی آمریکا در جهان هر کدام با دایره ای از یک تاثیر سیاسی تلاش کرده است تا سیطره سیاسی فراگیری را در جهان ایجاد کند.

سلامی گفت:

آمریکا کارخانه تولید دیکتاتورها در همه عالم است از مارکوس در فیلیپین تا جعفر نومیری در سودان، پیونشه در شیلی تا فرعون های مصر شاه ایران، سلاطین حاکم بر بسیاری از کشورهای عربی در آمریکای لاتین، جغرافیای جهان مملو است از دیکتاتورهایی که از رحم دمکراسی آمریکا پا به عرصه وجود گذاشتند. آمریکا که ادعای آزادی دارد بیشترین اختناق و خفقان و به دار کشیدن آزادیخواهان عالم و تولید و تکثیر دستگاه های شکنجه و ارسال آن به همه دیکتاتورها و آموزش فنون شکنجه برای به بند کشیدن حقیقت جویان و عدالت خواهان و آزادی خواهان عالم در کارنامه آمریکاست.

فرمانده کل سپاه ادامه داد:

آمریکا تنها قدرتی است که دو بار از سلاح هسته ای علیه یک ملت در سال ۱۹۴۵ در شش و هشت اوت در ناکازاکی و هیروشیما استفاده و در کمتر از یک چشم به هم زدن صدها هزار انسان را خاکستر کرد. آمریکا کشوری است که با کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ در ایران رژیم شاهنشاهی را مستقر کرد و آزادی خواهی و مشروطه خواهی و همه این مفاهیم را از جغرافیای سیاسی ایران حذف کرد.

او گفت:

خوشبختانه قدرتمند هستیم. اصل قدرت ایمان شماست و فرع آن شکوه و عظمت قدرت دفاعی ماست. ما داستان های زیادی از مواجهه های مستمر با نیروهای متجاوز آمریکایی داریم که فرصتی برای بیان آن ها نیست اما یک توصیه به ملت عزیز ایران به عنوان یک سرباز کوچک دارم؛ تا زمانی که ملت عزیز ایران با الهام از حوادث تلخ تاریخ صدر اسلام در کنار ولی و امام و نائب امام زمان شان می ایستند مطمئن باشید هیچ آسیبی به مملکت نمی رسد. ما مصمم هستیم از منافع این ملت، استقلال ، کرامت و عزتش تا آخرین قطره خون دفاع کنیم. این لباس فداکاری و قربانی شدن در راه آرزوهای عظیم این ملت بزرگ است. ما به همه جهان گفته ایم هرگز به هیچ کشوری چشم‌داشت نداریم. حضور ما در همه جا بر اساس درخواست دولت ها و اراده ملت هاست، نفوذ ما فیزیکی نیست و معنوی است. ما هرگز به دنبال جنگ نیستیم اما برای دفاع از منافع خود مصمم هستیم. آنچه در ۱۷ ربیع الاول رخ داد و روز گذشته اخبار آن منتشر شد گواه صادقی است که فرزندان ملت در برابر هر قدرتی که بخواهد به منافع آن ها آسیب بزند جوانمردانه، مومنانه، شجاعانه و با صلابت می ایستد. امریکایی ها در صحنه هایی از تروریست ها و سارقان بین المللی نفت حمایت می کنند. آن ها آمده بودند نفت ما را به سرقت ببرند اما ما بر اساس سناریوی دقیق تشخیص دادیم که اگر کشتی را تصرف کنیم آمریکایی ها مداخله می کنند. این پیش بینی شده بود و بچه های ما همه احتمالات را سنجیده بودند. شما گام های محکم فرزندتان را وقتی بر بالگرد سوار می شدند دیدید؛ این ها تکثیر شده روح حاج قاسم هستند، این ها همه قاسم با همان عشق و شور برای دفاع از منافع ملت بودند که به میدان رفتند. امریکایی ها در حمایت از غاصبان نفت به صحنه آمدند اما شما آرامش، وقار، صلابت و طمانینه را در صفحات تلویزیون در قامت و شاکله فرزندانتان دیدید که کوه آرامش در قلب حادثه بود. آن ها هر چه به میدان خطر نزدیک تر می شوند شاداب‌تر و مطمئن تر هستند، این مواجهه شکوه ایمان را نشان داد. عزم و استواری یک ملت بود. این ها چند سپاهی نبودند بلکه نمادهای درخشش ایمان این ملت بودند که این چنین برای ملت افتخار آفریدند. به همه می گوییم در مورد ایران محاسبات خود را اصلاح کنند و قدرت این ملت و عظمت آن را به رسمیت بشناسند. ما گفته ایم لنگرگاه امنیت منطقه هستیم. به همسایگان هم می گوییم نیازی نیست برای برقراری امنیت از کسانی کمک بگیرید که در تامین امینت خود ناتوان هستند؛ تکیه کردن به تکیه گاه نامطمئن باعث سقوط می شود، هرگز به ستون های نامطمئن تکیه نکرده و از کنار دیوارهای ترک خورده عبور نکنید. امنیت منطقه برقرار است و این را همگان دیده اند، ما ادامه می دهیم. فرزندان ارتش دلاور ما هم این گونه عمل می کنند. اخبار آن ها را در مقابله با سارقان دریایی شنیده اید. قلمروهای دور دست دریا تحت اشراف و کنترل و مدیریت نیروهای مسلح ماست، این پدیده جدیدی است.

سلامی گفت:

در صحنه بمانید تا انتهای راه چیزی باقی نمانده است. فجر اکبر نزدیک است با هم پیش می رویم؛ در اینجا فرزند نازنین برادر عزیز ما سردار حاج قاسم سلیمانی در مقابل و به احترام شما ایستاد، راه او را ادامه می دهیم، مطمئن باشید.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان