آنها که به دنبال براندازی هستند باید به یاس برسند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 14:23

آنها که به دنبال براندازی هستند باید به یاس برسند

شماره: 22576
Aa Aa

اروپایی‌ها وقتی از براندازی مأیوس شدند رفتار دیگری داشتند| انتخابات وقتی انتخابات است‌ که همه بتوانند در آن به‌ تغییر برخی سیاست‌ها و قوانین رای دهند.

یکی از اولیاء خدا امام بزرگوار ما بود؛
آنها که به دنبال براندازی هستند باید به یاس برسند

سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق قوه‌ قضائیه با آرمان‌های امام خمینی(س) گفت:

یکی از اولیاء خدا در روزگار ما امام بزرگوار ما بود و وقتی که‌ آمد با خودش امید آورد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از جماران، وی ادامه داد:

امید حرکت‌ آفرین، هویت آفرین بوده و شرط بقاء یک ملت‌ است. خوش‌بینی به فردا شرط بقا است. اگر امید برای‌ دوستان شرط بقا است، یأس هم برای‌ دشمنان شرط پایان دشمنی است. بی تردید جمهوری اسلامی با عظمتی که‌ دارد محصول یأسی است‌ که در دشمنان و امیدی است که در  دل دوستان خدا و دوستان انقلاب ایجاد کرده است. کسانی که به دنبال‌ براندازی این نهال تنومند هستند باید به یأس برسند؛ یأس پایان دشمنی است. این روزها اروپایی‌ها رفتار دیگری داشته‌اند و این نشان می‌دهد آنها وقتی از براندازی مأیوس شدند رفتار دیگری داشتند.

وی افزود:

تدبیر رئیس قوه قضائیه و پیشنهاد به رهبری در عفو سال گذشته بسیار امید آفرین و همچنین یأس آفرین برای دشمنان بود. کسانی که‌ از بیرون ناظر بودند متوجه شدند این کار بزرگ چه مقدار کسانی که می‌خواستند مردم‌ ایران را چند پاره‌ ببینند، مأیوس کرد و تدبیر بسیار ارزشمندی بود.

او گفت:

یکی از مهمترین عواملی که‌ دشمنان را مأیوس می‌کند، انتخابات است. انتخابات آخر سال‌ یکی از مهمترین چیزهایی است‌ که‌ جمهوری اسلامی را بیمه می‌کند. بی تردید هیچ عاملی مثل حضور مردم، زندگی و امنیت را راحت نمی‌کند، هیچ عاملی به‌ اندازه حضور مردم‌ دشمنان را مأیوس نمی‌کند البته‌ این حضور شرایطی دارد که از جمله آن برگزاری انتخاباتی است که‌ در آن همه سلیقه‌ها حاضر باشند. جمهوری اسلامی با شجاعت حق تعیین سرنوشت مردم‌ را به خودشان‌ واگذار کرده‌ است. انتخابات به شرطی انتخابات است‌ که بتواند باعث تغییر شود؛ تغییر نوع حکمرانی و نگاه‌ها. انتخابات وقتی انتخابات است‌ که همه بتوانند در آن به‌ تغییر حتی اگر خواستند تغییر برخی سیاست‌ها و قوانین و مدیران، رأی دهند. این شرط انتخاباتی است‌ که امید آفرین است و برای‌ دشمنان موجب یأس می‌شود.

  •  

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار کرد:

عهد می‌بندیم که در مسیر نیل به اهداف مقدس ایشان و شهدای گرانقدر انقلاب، ثابت‌قدم باشیم. امام عظیم‌الشأن ما برای کرامت و وحدت مردم ارزش بالایی قائل بودند و حتی فرمودند آن‌هایی که اسلحه به دست گرفتند نیز اگر سلاح خود را کنار بگذارند برای گفتگو پذیرفته می‌شوند. امام بزرگوار ما که در برابر مستکبرین، لحظه‌ای ترس و تردید به خود راه نداد، در مقابل مردم نه فقط در لفظ بلکه در عمل، مهربان و عطوف و متواضع بودند. امام عظیم‌الشان ما برای مردم و طبقات زحمتکش و برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مدافعان ارزش‌های اسلامی، احترام فوق‌العاده ویژه‌ای قائل بودند.

او گفت:

امروز مقام معظم رهبری عمود خیمه انقلاب می‌باشند و همه دلدادگان اسلام ناب در اقصی‌نقاط دنیا به ایشان دل بسته‌اند و به ایشان امیدوارند و با وجود ایشان احساس قدرت می‌کنند و به همین جهت در مقابل دشمنان می‌ایستند.

وی با بیان اینکه امروز بهترین خدمت به امام و اسلام و رهبری، خدمت به مردم است گفت:

امروز اگر مردم از ما صداقت و تدبیر و کاردانی ببینند، امیدوار می‌شوند و قدم‌ها و اقدامات مجاهدانه و مجدانه ما در راستای حل مشکلات مردم، ناامیدی دشمن را به همراه خواهد داشت؛ باید همه با هم در هر سه قوه دست به دست هم دهیم تا گرفتاری‌های مردم را رفع کنیم. امروز مردم از ما این توقع به حق را دارند که رفتار‌های غیرتبعیض‌آمیز داشته باشیم و هر کس تظلم‌خواهی کرد به تظلم‌خواهی او بر اساس عدل و قانون رسیدگی کنیم و توجه نداشته باشیم که فرد مراجعه کننده از کدام جناح است و چه عقیده و سلیقه و نظری دارد. ما باید ملجأ و مأوای هر فردی باشیم که تظلم‌خواه است و حق نداریم بگوییم که فلان فرد تظلم‌خواه با ما اختلاف‌نظر دارد. مردم از ما توقع دارند که به سرعت به امور آن‌ها رسیدگی کنیم و مواجهه کریمانه و محترمانه‌ای با مراجعه‌کنندگان داشته باشیم؛ مردم و مراجعه‌کنندگان به مراجع قضایی این توقع را دارند که اوقات رسیدگی برای آن‌ها به گونه‌ای تنظیم شود که معطلی و تاخیر و پشت در ایستادن برای آن‌ها ایجاد نشود. ما در دستگاه قضایی باید شخصیت و کرامت همه مراجعه‌کنندگان حتی متهمان و خانواده‌های آن‌ها را حفظ کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان