آینده را بسیار روشن می‌بینیم | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 3:58

آینده را بسیار روشن می‌بینیم

شماره: 20874
Aa Aa

عده‌ای می‌خواهند سرعت قطار پیشرفت کشور را کند ببینند اما حتما این آرزو را به گور می‌برند| به برکت انقلاب اسلامی زنان ما دارای شئونات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی هستند.

دشمن در فشار حداکثری علیه ایران موفق نبود؛
آینده را بسیار روشن می‌بینیم

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در مراسم آغاز عملیات انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی و افتتاح همزمان ۱۶ صنعت آب و برق در استان یزد اظهار داشت:

رفع مشکل آب به عنوان ضروری‌ترین عنصر برای حیات مردم است و شکوه این مراسم آن است که در این سردی هوا، کارگران، مهندسان و مدیران و مسئولان مشغولند که مشکل مردم را رفع کنند.

به گزارش اسپادانا خبر، وی گفت:

این پروژه به صورت عادی حداقل در ۱۸ ماه انجام می‌شود اما در یزد با کار جهادی در مدت کمتر از ۵ ماه انجام شده و این بسیار خوب است.

رئیسی با بیان اینکه ظرفیت‌ها و امکانات بسیاری در کشورمان داریم گفت:

دشمن تلاش کرده با تحریم، تهدید و تنگنا‌ها ما را در فشار حداکثری قرار دهد اما موفق نشده است. امروز هم خودشان اعلام می‌کنند که ما در فشار حداکثری موفق نشدیم و دلیل آن هم وجود اراده‌های پولادینی است که می‌خواهند بگویند ما در جنگ اراده‌ها به هیچ عنوان حاضر به متوقف شدن در پیشرفت و تسلیم نیستیم بلکه بنا داریم این پیشرفت را ادامه دهیم. با این شرایط تحریمی و تهدیدی اجرای این ۱۶ کار و پروژه بزرگ و کار‌هایی که در حوزه مخازن، پساب چرخوانی، پشتیبانی آب شرب و سایر پروژه‌ها همه جلوه یک اراده است که می‌خواهد بگوید ما متوقف نمی‌شویم و بنا داریم کشورمان را آباد کرده و رفاه اجتماعی را برای مردممان داشته باشیم.

 

254

 

او ادامه داد:

امکان دسترسی به خلیج فارس برای ایران و برنامه‌ریزی دولت برای ایجاد آب‌شیرین‌کن‌هایی که در برنامه کاری وزارت نیرو قرار دارد همه امکاناتی است که خداوند به ما داده و باید از آن به درستی استفاده کنیم. باید در استفاده از آب، برق، گاز و تمام آنچه که از مواهب الهی به ما و ملت ما داده شده صرفه جویی کنیم؛ نوع استفاده از آب، برق، گاز و بسیاری از این امکانات باید اصلاح شود.

وی اصلاح در الگوی مصرف را ضروری دانست:

این موضوع بسیار مهم است چرا که میزان مصرف گاز در کشور ما به کشور‌های دیگر دنیا تفاوت قابل توجهی دارد.

او گفت:

ما در دولت نسبت به انجام طرح‌های بزرگ مصمم هستیم و با شعار ما می‌توانیم به دنبال آن هستیم که با اتکال به خدا و استفاده از داشته‌هایمان که مهمترین آن نیروی انسانی خوب است پیشرفت همه‌جانبه را دنبال کنیم.

  •  

سید ابراهیم رئیسی در میدان امیرچقماق یزد نیز اظهار داشت:

ملت ایران و یزد همگی یاوران حقیقی رهبر و ولایت فقیه هستند.

او گفت:

امروز به برکت انقلاب اسلامی زنان ما در این جامعه دارای شئونات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی هستند و دارای جایگاهی هستند که حقیقتا در کنار مردان نقش ایفا می‌کنند. زنان در ایران اسلامی خدمت گذاری به مردم را دنبال می‌کنند و دختران و زنان ما امروز حقیقتا برای جامعه و همه جوامع افتخاری هستند که با حفظ ارزش‌های الهی توانستند بر قله‌ها و سکو‌های موفقیت جای بگیرند و نام‌آور شوند. هم در دفاع مقدس و پشتیبانی از رزمندگان و هم در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی و علمی حقیقتا بانوان و دختران ما خوش درخشیدند و در عرصه‌های اجتماعی به خوبی نقش آفرینی کردند.

رئیسی گفت:

علیرغم همه فشار‌هایی که دشمنان بر ما روا داشتند و خداوند این تلاش‌ها را منجر به شکست کرده امروز رشد و شکوفایی در کشور راه خود را ادامه می‌دهد. دشمن این را نمی‌خواهد ولی ملت ایران این موضوع را می‌خواهد.

او با بیان اینکه امروز جنگ جنگ اراده‌هاست گفت:

اراده طاغوت و دشمن پیشرفت این ملت را نمی‌خواهد، اما ملت ایران ارائه کرده که کشور را به پیش ببرد و تاکنون هم علیرغم ۴۳ سال توطئه و دشمنی این پیشرفت در حال حرکت بوده و همچنان هم ادامه دارد. عده‌ای می‌خواهند سرعت قطار پیشرفت کشور را کند ببینند اما حتما این آرزو را به گور می‌برند و قطار پیشرفت کشور هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. دشمنان می‌خواست جلوی صادرات نفت، تجارت و تولید، پیشرفت علم و فناوری و کار دانش بنیان را بگیرند اما نتوانستند. در استان یزد تعداد بسیار زیادی از کارخانه‌های صنعتی و تولیدی، شرکت‌های دانش بنیان و درخشش‌های زیادی داریم و دیگر نقاط کشور هم این چنین پیشرفت‌هایی دارد که همه و همه برخلاف خواست استکبار انجام شده است و همچنان با توکل به خدا و اراده این مسیر را ادامه می‌دهیم.

رئیسی با بیان بر اینکه دشمن خواست و نتوانست اما ما خواستیم و توانستیم افزود: ر

رهبر عزیز، مقتدی و بصیرت آفرین ما فرمودند این اغتشاشات، به هم زدن نظم عمومی و دشمنی‌ها همه مربوط به این موضوع است که ملت ایران در حال پیشرفت است و تحریم‌های آن‌ها بی اثر شده است.

وی خنثی کننده تحریم‌ها را مردم دانست:

دشمن بار‌ها و بار‌ها این موضوع را تجربه کردند که ملت ایران ایستادگی می‌کند و در مسائل مختلف مشارکت می‌کند و با قاطعیت اعلام می‌کنم که هر پیشرفتی با مشارکت مردم بوده و یقین دارم که آینده بسیار روشن خواهد بود. علیرغم اینکه دشمنان می‌خواهند ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم بکنند ما با یک دنیا امید به آینده، آینده را بسیار روشن می‌بینیم.

رئیسی گفت:

حتما توجه به این امر و توجه به مسائل معیشتی مردم خصوصا به آن شکلی که بتواند کشور را از جهت سفره و کالا‌های اساسی مستقل کند حرکت می‌کنیم. در حال برداشتن گام‌هایی برای عدم وابستگی به کشور‌های دیگر در حوزه کالا‌های اساسی و خودکفایی در این زمینه برداشتیم و در این موضوع دولت خود را خدمتگزار مردم و روشنتر بگویم نوکر مردم می‌داند. ما به این نوکری برای مردم افتخار می‌کنیم و مردم با این حضور خود ما را شرمنده کرده و امیدوارم تمام تلاش‌ها به رفع مشکلات کشور بینجامد.

  •  

سید ابراهیم رئیسی در شهرستان خاتم یزد نیز گفت:

دشمن تصور می‌کرد با فشار حداکثری می‌تواند ملت ما را متوقف کند اما دید که مردم متدین، مصمم و استوار ایران اسلامی متوقف نشده و هرگز متوقف نخواهند شد. دشمنان این ملت دیدند که مردم ایران مصمم‌اند ظرفیت‌های بزرگ کشور را احیا کنند و به پیشرفت‌های بزرگی نیز برسند که این مسیر با قدرت و قوت ادامه خواهد داشت.

او افزود:

هر جا به رهنمودهای رهبری عمل کرده‌ایم حوزه موفقیت ما بوده و هر جا نگاه‌مان به دستان بیگانه برای حل مشکلات کشور بوده است متوقف شده‌ایم.

رئیسی اظهار داشت:

کشورهای غربی در کجای دنیا مشکل کشوری را حل کرده‌اند که کشور ما دومین آن باشد؟ آنها هر جا که حضور پیدا کرده‌اند برای منافع خود و غارت منابع کشورها همچون کشورهای آفریقایی بوده است. شاید در گذشته با ادعای آزادی و آبادانی کشورها را استعمار می‌کردند اما امروز که دست‌شان رو شده است دیگر رسما می‌گویند که ما برای منافع خود در دیگر کشورها و مناطق دنیا حضور پیدا می‌کنیم و کار را به جایی رسانده‌اند که روسای جمهور آمریکا رسما به دیگر ملت‌ها توهین می‌کنند. خداوند به ملت ایران سرمایه‌های بزرگی عطا کرده و یکی از این سرمایه‌ها هویت تمدنی و فرهنگی منبعث از اسلام است که از آنها در برابر هجوم فرهنگی صیانت می‌کند.

او گفت:

درخواست کشاورزان خسارت‌دیده از سرمازدگی برای استمهال بازپرداخت تسهیلات حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی همچپنین اظهار داشت:

مردم اگر هر گونه رابطه ناسالم اداری، فساد و تبعیضی در ادارات مشاهده کردند به هیچ وجه آن را تحمل نکرده و موضوع را به طور جدی پیگیری کنند؛ امروز انتظار مردم از ما مبارزه با فساد و نظام اداری عادلانه است. چنانچه از هر بخشی خبری از فساد و یا زمینه بروز روابط ناسالم اداری به اطلاع بنده برسد یقین بدانید با همه توان با آن برخورد خواهم کرد. به طور طبیعی ممکن است که در اثر برخورد با فساد جیغ عده‌ای که خود را خواص می‌پندارند بلند شود اما این مسئله به هیچ وجه برای ما اهمیت ندارد چرا که هم برای ما منافع عموم مردم است و نه عده‌ای که خود را خواص می‌پندارند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان